Verkoopsovereenkomst ontbinden tweedehands wagen

Verhu1992
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoopsovereenkomst ontbinden tweedehands wagen

#1 , 23 mei 2023 22:19

Afgelopen weekend naar een Autohandelaar geweest om een andere wagen te kopen . Uiteindelijk een wagengevonden naar ons zin , hadden toen de verkoper gevraagd voor onze huidige wagen over te nemen , deze zou toen rondvragen wat we nog voor onze wagen zouden krijgen als we hem gingen overlaten aan de handelaar . Wij waren toen erg geïnteresseerd in de te koop gestelde wagen en vroegen of deze gereserveerd kon worden als we een deftige prijs van onze huidige wagen konden krijgen . Dit was geen probleem en konden ons van de koop ontdoen indien we niet tevreden waren met het bod dat ze gingen geven . Uiteindelijk hebben we toen de documentatie en factuur gehad waarop vermeld stond o.v.v overname seat . Deze heb ik geparafeerd. Nu een mailtje gehad dat het beter zou zijn dat we onze huidige wagen zelf beter kunnen verkopen omdat hij geen goede prijzen krijgt voor onze wagen . Nu is mijn vraag is dit een geldig contract waar ik aan gebonden ben , of kan ik deze ontbinden ?
Ik heb ook al een mailtje gestuurd met de vraag of hij de carpass eens kan doorsturen en geen antwoord gekregen..
Ook al een paar keer gebeld maar geen antwoord gekregen zelf niet als ik een voicemail na laat .
Ik heb toen ook geen voorschot betaald . Nu sta ik op het punt een andere wagen te kopen maar dit houd me tegen ....
Wat kan ik hier aan doen ?
Alvast bedankt!

Abstract
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2023 00:54

U dient de overeenkomst te posten om de vraag te beantwoorden.

Behoudens dwaling bent u gebonden door de overeenkomst.

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#3 , 24 jul 2023 11:42

Beste

Tenzij er letterlijk op staat dat de aankoop onder conditionele voorwaarde verkoop huidig voertuig tegen X waarde, lijkt me dit gewoon een aankoop te zijn met de klassieke vermelding dat er een overname voertuig voorzien wordt.
Niets belet u om zelf uw wagen te verkopen (bvb via Autoscout24). recent nog gedaan en dan krijg je veel reacties waaruit je de beste prijs kan halen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”