Oplichting fotograaf? Geen foto’s en gehoor na 2 maanden..

xchartjex
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Oplichting fotograaf? Geen foto’s en gehoor na 2 maanden..

#1 , 04 mei 2023 14:46

Ik heb een vraag, ik heb op 10 maart bij een fotograaf in bijberoep een fotoshoot laten doen voor de eerste verjaardag van mijn dochter. Het contact verliep via whatsapp (zoals op haar website stond dat het de voorkeur had). Ze zei dat ik de foto’s voor haar eerste verjaardag zou hebben (16 maart). Ik heb ter plaatse cash betaald (ik mocht het ook overschrijven maar had het toch bij, ik baal dat ik dit niet gedaan heb). Nu heb ik nog steeds geen foto’s en krijg ik geen gehoor, ze reageert niet op mail en whatsapp. Ik zie nu wel op social media doodleuk fotoshoots van communies die vorige week nog genomen zijn.. Ook heeft ze aangegeven dat ze in juni geopereerd wordt dus er even tussenuit gaat.. ik vrees dat ik ben opgelicht of de foto’s niet meer ontvang. Wat kan ik nu best doen?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 mei 2023 16:13

aangetekend in gebreke stellen en in het schrijven antwoord of terugbetaling eisen binnen de 14 dagen.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 04 mei 2023 16:41

Terugbetaling eisen kan wel moeilijk worden zonder bewijs van betaling.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 04 mei 2023 17:44

U zal idd best een AS in tweevoud met antwoord /reponse kaart - dan hebt u een handtekening - een ex.voor fotografe en een ex. voor u, sturen waarin u het verhaal doet met de afspraken en de vermelding dat u cash X E hebt betaald.
Dat u op datum x y en z gebeld hebt en gewhatsappt hebt.
Dat u haar nog tot datum X de tijd geeft om haar verplichting de overeenkomst na te leven en de foto's te bezorgen.
Heeft de fotografe een BTW en of ondernemingsnummer?

Indien ze niet (kan) leveren dan vraagt u de terugbetaling op rek nr BE 123456789

Deze brief wordt ook per gewone post verzonden.

In de gewone brief schrijft u ...deze brief wordt ook per AS verzonden

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 04 mei 2023 18:08

Begin alvast met de berichten op Whatsapp op andere manier te bewaren ...

Schermafbeeldingen waarbij je telkens zorgt dat er een stukje tekst te zien is dat ook al in vorige schermafbeelding staat, zodat continuïteit te zien is.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 04 mei 2023 18:16

Idd en dat zijn de fysieke bewijzen die u allemaal in bijlage bij de volgende stap zal moeten bijvoegen.
Indien u een strafrechtelijke procedure voor oplichting start moet u ook uw gsm kunnen tonen waar alle berichten opstaan want dat is uw origineel bewijsmateriaal.

Indien u naar de vrederechter gaat ... dan zal u tegenpartij moeten oproepen
Dat kan in verzoening
Dat kan ook ineens ten gronde.
Daar zal u een ganse bundel moeten sturen aan andere partij en aan vrederechter.
Met in bijlage alle bewijsstukken. ook de VR kan uw gsm opvragen om te controleren.

xchartjex
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 mei 2023 14:58

Dankjulliewel voor de reacties! Ja de fotografe heeft een BTW nummer. Heb haar vandaag en gister nog meerdere malen gecontacteerd. Ik ga jullie advies zeker opvolgen, geef ze nog tot vrijdag..

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 18 jul 2023 20:00

En hoe verder verlopen?

Terug naar “Consumenten Koop”