Website blogs

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Website blogs

#1 , 28 jan 2023 08:18

Beste,

Kunnen blogs die je schrijft op een eigen website bv. levenservaring,onwaarheden,betichten en toegeving van fraude als bewijsmateriaal gebruikt worden in een rechtbank?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 jan 2023 08:35

"Gebruikt worden" is een ruim begrip.

Je kan dat gebruiken, maar of het ook effect heeft is een andere zaak ...

(iemand anders) Betichten van fraude kan bvb onder laster vallen

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jan 2023 08:44

"Gebruikt worden" is een ruim begrip.

Je kan dat gebruiken, maar of het ook effect heeft is een andere zaak ...

(iemand anders) Betichten van fraude kan bvb onder laster vallen
Om een voorbeeld te geven.

"Toegeving van ziekteverzuim "mijn baas kan toch niks bewijzen want ik heb 2 psychiaters waar ik naartoe kan misschien maak ik wel een afspraakje".

Dus stel dat je printscreens daarvan op de rechtbank neerlegt en daaraan een conclusie koppelt kan dat je argumenten toch sterker maken?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jan 2023 09:00

Je kan dat gebruiken, maar ik zou toch niet met enkel dat als bewijsmateriaal naar een rechtbank stappen.

Een blog hoeft niet autobiografisch te zijn, genoeg schrijvers die hun verhalen aandikken om het interessant te maken voor lezers. En dat mag gewoon.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 28 jan 2023 20:10

Hij die beweerd moet bewijzen dus zal u ter zitting de bewijzen moeten voorleggen dat u op de gestelde dagen en uren bij die psychiaters was.
Desnoods vordert de rechtbank dat deze ter zitting onder ede dat komen bevestigen.
Dat is het verschil tussen een hersenspinsel en de harde werkelijkheid.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”