bijzondere kosten - studiebeurs

Josiee
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

bijzondere kosten - studiebeurs

#1 , 16 jan 2023 13:10

In mijn vonnis mbt. bijzondere kosten moeten studiekosten eerst verrekend worden met een eventuele studiebeurs, wat ook zo uitgevoerd werd
Huur van een studentenkamer staat onder een andere rubriek die niet onder die verrekening valt.
Omdat ik nu de kinderen op kot zijn een studiebeurs toegekend gekregen heb, eiste mijn ex dat ook de koten daarmee verrekend werden en heeft hij bij de rechtbank herziening gevraagd.
De rechtbank heeft nu geoordeeld dat het ontvangen van een studietoelage een nieuw gegeven zou zijn dat niet kon worden voorzien aangezien het samenhangt met het inkomen op moment van aanvraag en dat dus een gewijzigde omstandigheid is. Mijn inkomen destijds bij opmaak vonnis was nochtans ook al laag.
Daarop volgend heeft de rechtbank het vonnis aangepast en dienen nu ook de koten verrekend te worden met de studiebeurs.
Gevolg is dat ik met mijn laag inkomen de studiekosten (koten) niet meer zal kunnen betalen omdat mijn ex, die een bruto inkomen heeft van rond de 8000 euro, de volledige helft van de studiebeurs mag opsouperen. Mij lijkt het eerlijker dat de verdeling van een beurs dan zou berekend worden op ieders inkomen ipv. 50/50?
Met welke argumenten kan ik dit in beroep best aanvechten?
Kan ik desgevallend ook een hoger onderhoudsgeld vragen aangezien de rechtbank heeft geoordeeld dat er een gewijzigde omstandigheid is, en studenten op kot effectief een heel pak meer kosten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding