Student kwitantie

Brent123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Student kwitantie

#1 , 10 jan 2023 14:04

Hallo iedereen,

Ik ben een student aan de hogeschool.
Als bijverdienste heb ik een website gemaakt + zal ik wat marketing doen voor een autogarage.
Nu is mijn vraag of ik telkens een kwitantie kan versturen, omdat ik geen ondernemersstatuut heb. Ik heb al wat info opgezocht over student zelfstandige, maar omdat het geen vast werk is en het misschien maar een paar maanden duurt twijfel ik hierover.

Kan ik dus telkens een kwitantie versturen naar dit bedrijf? Wat zijn hier de gevolgen van? Of zou ik toch beter een student zelfstandige statuut aanvragen en telkens facturen uitsturen?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groetjes,
Brent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 10 jan 2023 14:18

Als het een geregelde economische activiteit is, zal dit toch via het (student-)zelfstandige statuut moeten. Kan dit nog als 1 grote opdracht gezien worden of zijn het allemaal aparte prestaties?

Brent123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2023 14:33

Dankje voor je snelle bericht!l
De website kan in principe als 1 geheel gezien worden, maar voor het marketing gedeelte is dit moeilijker denk ik.
Als ik toch student zelfstandige zou aanvragen, blijven mijn ouders kindergeld etc behouden? Ik wil dit enkel maar overwegen als het me niet duurder zou uitkomen dan een "normale" jobstudent.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”