Werkmannen onaangekondigd op Teras

m4gy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werkmannen onaangekondigd op Teras

#1 , 09 jan 2023 17:29

Goede avond.

Mijn vriendin en ik huren samen een duplex.
de buren klagen van wateroverlast dus ze gingen bij ons naar de oorzaak kijken(geen enkel probleem mee).
na een paar keer komen zoeken en kijken hebben ze beslist onze plankennop het terras weg te halen en zo alles te reinigen.. dit ging gebeuren voor de zomer wij hebben dusnook het terras vrij gemaakt om zo voor een vlot verloop te zorgen, na enkele weken hadden wij nog niemand gezien. na een paar keer contact op te nemen met de firma hadden we opnieuween data om.het te kunnen doen.
ze zijn nooit komen opdagen (mij vriendin vleef daarvoor thuis) 2 maand later hadden wij nog niemand gezien dus hadden we besloten ales mooi terug te zetten en toch ook de laatste maand van de zomer op ons terras te kunnen zitten.
nog eens 2 maand later (ik was gaan werken) kwam men vriendin sochtens beneden en heel ons terras lag open al ons gerief lag letterlijk in een hoek gesmeten. we hebben daarna direct contact opgenomen met de immo en met de verhuurder beiden wisten van niks. de firma heeft dan ook klachten gekregen. maar dan nog eens 2 weken later was het weer direct van dat weer onaagekondigd hebben ze stukken opengebroken en ons schuifraam stond open...
na nog wat klachten gingen ze dit in orde doen want het is levensgevaarlijk op ons terras.
we zijn nu ondertussen januari en ze komen steeds niet opdagen. is er iets wat wij kunnen doen want wij zitten nu toch bijna 8maand zonder terras ?

mvg
maxim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Devin
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jan 2023 18:59

Eerst een aangetekende "ingebrekestelling" sturen met daarin alle informatie over de problemen alsook met de vraag de problemen op te lossen.

Stel dan dat u toch schade hebt aan uw terras of tuinmeubelen dan heeft u al een begin van bewijs. Ik neem aan dat jullie ook foto's hebt genomen van hoe alles in een hoek werd gegooit?

Dan heeft u al zeker een begin van bewijs indien het uit de hand loopt.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 12 jan 2023 10:58

Terras afgesloten?
Door wie is de firma aangesteld?
Dus wie zijn de opdrachtgevers?In feite dient u hen in gebreke te stellen.
De werklui plegen mogelijk huisvredebreuk ..het kan natuurlijk zijn dat ze 'dachten ' toelating te hebben.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”