Erfdienstbaarheid

Lins01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erfdienstbaarheid

#1 , 01 dec 2022 09:46

Hey, ik heb mijn woning verkocht en er is een compromis opgemaakt, nu willen de kopers de koop annuleren omdat ze zeggen dat we nooit vermeld hebben dat ze toegang moeten verlenen aan de buurvrouw die 2 keer per jaar over onze oprit moet om haar weiland te kunnen maaien, maar wij hadden dit echter een paar keer mondeling echt wel verteld tegen die mensen maar er is hiervan wel niets vermeld in de compromis heb ik opgemerkt, kunnen de kopers nu zomaar de aankoop annuleren zonder hun voorschot kwijt te zijn ? Of moet hiervoor dan geen schadevergoeding worden betaald ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 01 dec 2022 12:15

Staat die erfdienstbaarheid in UW aankoopakte?
Sedert hoelang maakt die achterbuur al gebruik van die weg?

Lins01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2022 12:37

Hey, net gelezen dat er in de compromis staat beschreven dat er geen erfdienstbaarheden zijn dus fout van de notaris in mijn ogen, maar in de akte van Mij in 1976 staat wel in dat er erfdienstbaarheid is deze is dus al 46 jaar van toepassing

Reclame

Franciscus
Berichten: 38594

#4 , 01 dec 2022 20:35

Dan heeft huidige notaris idd een fout gemaakt ( en nog geen kleintje).
In principe draait die op voor de financiële gevolgen van die misser en de kosten van aanpassen akte EN de verliezen die u maakt wegens mislopen van de koop enz enz

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 02 dec 2022 02:07

Je wist dus dat er een erfdienstbaarheid was en hebt dit niet gemeld …. Prijsdaling onderhandelen ?

Terug naar “Kopen”