Schuldbemiddelaar ex in gebreke stellen/aangetekend schrijven

Topicstarter
Topic Starter
Berichten: 66
Juridisch actief: Nee

Schuldbemiddelaar ex in gebreke stellen/aangetekend schrijven

#1 , 29 nov 2022 00:01

Beste

Sinds een jaar of 5 zit mijn ex in schuldbemiddeling. We hebben zelf een goede verstandhouding en na een hele tijd geen alimentatie ontvangen te hebben, is zijn schuldbemiddelaar begonnen met de achterstal terug te betalen. Ondertussen is het grootste deel vereffend. Echter, desondanks meerdere keren aandringen van zowel mijn kant als die van mijn ex, past de schuldbemiddelaar al jaren geen indexering meer toe op de alimentatie. We spreken hier ondertussen over de verschil van 40eu/maand.

Zo lopen de schulden natuurlijk stilletjes aan weer op. Na zeker 19 keer vragen is voor mij de maat dan ook vol. Kan ik de schuldbemiddelaar zelf aangetekend in gebreke stellen? Via aangetekend schrijven? Wat moet daar in staan? Welke termijn voor het correct betalen van de verschuldigde allimentatie... .

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 28 dec 2022 21:19

Hebt u gevraagd om die indexering toe te passen.
https://www.familierecht.vlaanderen/Fam ... -berekenen
U kan 5 jaar teruggaan indien indexering voorzien is in vonnis of arrest.
viewtopic.php?t=68533

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”