Ouders uit huis zetten

L328
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ouders uit huis zetten

#1 , 01 okt 2022 16:55

Kan ik mijn ouders uit mijn huis zetten ? Ik heb het 10 jaar geleden van hen gekocht, in volle eigendom (akte notaris ),de hypotheek afbetaald en had een mondelinge overeenkomst met hen dat ze er mochten blijven wonen totdat ik het zelf nodig zou hebben. Zij hebben slechts enkele jaren het Kadaster betaald, geen huurgelden. Nu ik ga scheiden wens ik er ofwel zélf in te gaan wonen, of het te verkopen. Daar ben ik nog niet uit. Wij leven echter al jaren in ruzie dus dit maakt de situatie niet zo simpel. Wat kan ik doen ?
L

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 01 okt 2022 20:03

Indien er geen huurcontract is hebben uw ouders een bezetting ten bede.
Die kan u (in principe) altijd opzeggen.
Indien ze niet vrijwillig weggaan zal u naar de Vrederechter moeten.
Wat betalen ze wel nutsvoorzieningen -geen huur - waarom het KI dat is voor de eigenaar?
Wat doen ze aan onderhoud als gebruikers???
Wonen ze er al lang maanden jaren?
Elementen die allemaal kunnen meespelen bij vrederechter net zoals hun leeftijd.

Edoch als u er zelf wil gaan wonen dient u dat wel duidelijk mede te delen en en dan ook enkele jaren minstens twee zeker blijven wonen.

Bij verkoop zal een 'bezetting ten bede' wel een probleem zijn voor de mogelijke koper.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”