Schulden door echtgenote

Raptorian
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schulden door echtgenote

#1 , 26 sep 2022 11:28

Een aantal jaren geleden heeft mijn echtgenote achter mijn rug een zeer zwaar krediet aangegaan wat we niet kunnen terugbetalen.
We zijn getrouw volgens het wettelijk stelsel, dus er moest met 2 personen getekend worden. Je raadt het al ... mijn handtekening heeft ze vervalst.
Kredietinstelling heeft dit niet gemerkt en heeft het krediet uitbetaald.

Aangezien ik in het verleden al wat nare financiële ervaringen had, hadden we afgesproken dat zij de financiën zou regelen. Ik heb met nooit vragen gesteld hierbij en de saldo's van rekeningen die ze me gaf heb ik blindelings vertrouwd. Een huwelijk is gebaseerd op vertrouwen, niet toch ...
Ik ben de afgelopen jaren nooit aan een bankautomaat geweest.

Nu, zoveel jaren laten (ze weet zelf geen exacte data meer, moet 10 jaar zijn - alle documenten zijn weg), is dit hele zaakje aan het licht gekomen wegens betaalachterstanden overal zowat. Met de nodige hulp is alles wat ik weet aangezuiverd.

We zitten nu wel met een enorm afbetalingsplan voor de komende jaren, dit om loonsbeslag te vermijden.

Alle communicatie hierrond heeft ze jaren achtergehouden. Aparte mailadressen, post achtergehouden, afschriften naar mij toe vervalst,...
Ik heb dus niets waar ik op kan terugvallen.

Ik ben nu op zoek naar advies wat ik best doe. We hebben 2 kinderen die hier enorm onder lijden sinds ze dit weten ....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 sep 2022 17:16

Neem contact op met het CAW of het plaatselijk OCMW. Zij hebben hier meer ervaring mee.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”