pleegzorg voor mijn kleinzoon

diezelke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

pleegzorg voor mijn kleinzoon

#1 , 03 aug 2022 08:31

mijn dochter van 33 woont bij mij samen met haar zoontje van 4. Ze is verslaafd aan wiet en coke en dit gaat dus in het nadeel van haar zoontje. Ze zet hem 's avonds hier af, stopt hem in bed en is de rest van de nacht weg. Is het mogelijk dat ik mijn zoontje als pleegzoon neem zodat ik tenminste zeker ben dat hij goed verzorgd is en dat ze hem niet zomaar kan meenemen naar een of andere vriend die ze op dat moment heeft. Of mag ze daarom hier niet wonen? Dan ben ik bereid om haar buiten te zetten! Ze is verleden jaar naar huis gekomen met een pak schulden (wat ik niet wist voor ze hier officieel woonde) met als gevolg steeds de deurwaarder aan de deur. Uit noodzaak dan toch maar alle rekeningen betaald en dit nekt mij financieel dus ook. Ze heeft een schuldbekentenis getekend voor dat bedrag. Is dit juridisch voldoende om zeker te zijn dat ze mij moet terug betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 03 aug 2022 10:50

Als de schuldbekentenis correct opgesteld is is ze juridisch bruikbaar. Als ze natuurlijk onvermogend is zal ze wel veroordeeld worden tot betaling maar zal je niets kunnen invorderen omdat je een kei nu eenmaal niet kan stropen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 03 aug 2022 15:20

Ga asap met jeugddienst lokale politie praten.
Leg daar de situatie uit.
Zal sowieso een zaak voor jeugdkamer familierechtbank worden als u het 'ouderlijk' gezag over kleinzoon wil krijgen.

Wat uw dochter betreft haar per direct ( nu ja als twee actie) buiten zetten

Gezien zaak redelijk complex zal worden best ook via www.caw.be of sociale dienst OCMW en zorgen dat u een advocaat krijgt / hebt.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”