kan je een advokaat aanklagen voor nalatigheid

HIJARUBIA
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

kan je een advokaat aanklagen voor nalatigheid

#1 , 03 jun 2022 13:47

Ik zit momenteel verwikkeld in een zaak rond onverdeeldheid. Wat mijn advokaat of notaris ook doen om duiding of reactie van de tegenpartij te krijgen (mails of voice mails), er wordt niet gereageerd. Mails blijven onbeantwoord tot grote ergernis van alle betrokken partijen. Deze zaak sleept nu al maanden aan ook al hebben wij een koper en een door beide partijen aanvaard bod. De advokaat van de tegenpartij doet dus iedereen wachten en kost op die manier notaris en advokaatkosten aan alle partijen, ook aan haar client. Kan ik die advokaat bij de orde aanklagen wegens nalatigheid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 03 jun 2022 14:14

Er is dus een door beide partijen aanvaard bod. Is er dan nog iets in onverdeeldheid , en ook nog in betwisting? Kan of mag uw tegenpartij niet zelf een beslissing nemen ?

HIJARUBIA
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2022 16:29

@bosprocureur: ik heb een schrijven van de advocaat van de tegenpartij dat het bod is aanvaard. Toch weigert de advocaat/mijn ex de compromis te tekenen en komt met nieuwe eisen die niks met de verkoop te maken hebben maar die een hernegotiëring van de EOT inhouden. Na onze weigering om de EOT te herzien krijgen wij radiostilte, wat we ook doen. Geen enkel signaal of initiatief tot overleg en dit al meer dan 5 maand. De koper wordt ongeduldig, wij ook, de notaris vindt dit niet correct maar de tegenpartij blijft inert.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 22 jun 2022 18:20

ASAP terug naar rechtbank en dwangsom vragen per dag vertraging.
Staat akkoord op papier of op zijn minst tussen beide advocaten?

Terug naar “Echtscheiding”