Omkering verblijfsregeling

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Omkering verblijfsregeling

#1 , 02 mei 2022 18:55

Geachte,

Op de familierechtbank hadden wij een kinderpsychiater bekomen die kon zijn opdracht niet vervullen wegens overbelaste agenda, deze werd vervangen door een andere die enkel een psycholoog is en een verslag van ouderverstoting neerlegde. Er zijn documenten, emails dat ze nooit beroep deden op een kinderpsychiater.

Het verslag citeerd dat de rol van de moeder cruciaal is en dat er een therapeutisch kader nodig is omdat er anders veel weerstand zou gecreëerd worden door het kind samen te zetten met zijn vader.

Wegens slagen en een stamp (verschillende verklaringen dokters) hebben we het kind niet laten gaan dit gebeurd na het caw traject en uit vrees wat er kon gebeuren. Daaropvolgend kregen we een zeer goed vonnis met 2 uur bezoekrecht voor de vader dit hadden hier hadden wij een akkoord bekomen met de tegenpartij voor een deskundige maatschappelijke werker erkend in ouderverstoting die ik zelf Gezocht had.

Deze raadsman was een rechter en had achter mijn rug om een onofficiële akkoord gesloten om de bezoekregeling uit te breiden dat werd later neergelegd op de rechtbank en ook in haar besluiten opgenomen.

Daarna hebben we opnieuw een andere raadsman gezocht:

Mijn technisch raadgever gaf het het advies in beroep te gaan en een ander raadsman te zoeken dit hebben we gedaan en in beroep tegen een vonnis alvorens recht te doen , het dossier werd achter gehouden door deze raadsman (ook de vriend van de raadsman waar we mee in beroep gingen).

De raadsman waarmee we in beroep gingen heeft een voorontwerp van eigengemaakte conclusies van diens vorige raadsman ingediend zonder na te kijken en geen besluiten ingediend in beroep. Buiten enkel 1 verslag vàn de technische adviseur. Hij zou ook verzet aantekenen bij de beslagrechter tegen de hoge dwangsommen maar deed dit bij de deurwaarder.

Erna zei hij dat hij de zaak niet meer deed. Ook aangetekend moeten schrijven om een dun bundeltje terug te krijgen. Het dossier was verdwenen. Hem hadden we gelukkig niet veel orginele stukken gegeven. Thuis lag veel orgineels.

De daarop volgende raadsman heeft heel snel conclusies moeten opstellen en de dag zelf moeten indienen op hof van beroep met alle gevolgen van dien. Kind werd aan de vader toegewezen ondanks onze deurwaarders verslagen dat we daar waren geweest en het kind angst had en moeite gedaan hadden en een test van quarantaine. En onze verslagen van prof. Technisch adviseur. Werden nooit bekeken.. duizenden dokters verslagen melding van stamp en verwonden gewoon geklasseerd nooit bekeken zelfs een audiovisueel verhoor.

Wij worden als misdadigers behandeld en het parket bijgehaald , kind werd om 1 uur snachts bij de bomma weggehaald alsof wij hem zouden verstoppen en naar een ckg gebracht en daar mocht ik hem zelfs niet spreken als enkel via de telefoon als vragen hoe het met hem ging via een medewerker.

Als bij wonder krijgt vader nog exclusief ouderlijk gezag terwijl ik nooit drug of alcohol of zedenfeiten begaan heb. 2 advocaten gaven met het advies akkoord te gaan met de schoolkeuze in het verre Antwerpse waar het kind niemand kind. 9 jaar gaat het kind al in Limburg naar schoôl en heeft .

Hier zijn hobbies, schoolvrienden komen brieven en tekeningen insteken.. pennenzakken waren uit schoolbank weggehaald door diens vader. Kan dit zomaar zaak is nu voor de Jeugdrechtbank en heb al 9weken contactverbod niet gemotiveerd wegens een verslag van ouderverstoting.

Ik stuur de vader emails, berichten, probeer te bemiddelen via een bemiddelaar hij reageert niet.

Een paar dagen terug kon ik de kist terug gaan halen bij de advocaat die beroep aantekende .Ik kreeg een paar dagen ervoor een dagvaarding met nooit gemaakt kosten .

Wat is deze situatie... raar allemaal.
Hoe dit oplossen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2022 20:35

Ik begrijp niet veel van uw verhaal. Er staan een heel aantal rare verwoordingen is van zaken waarvan ik niet weet of je ze helemaal correct begrijpt en weergeeft.

Exclusief ouderlijk gezag is eerder uitzonderlijk, dus het zou me sterk lijken als dit zonder zwaarwichtige reden wordt uitgesproken. Ouderverstoting is iets helemaal anders.

Ik vrees dat om u te helpen, iemand de documenten in kwestie zelf moeten bekijken. Op basis van uw tekst lijkt dit me niet mogelijk.

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mei 2022 12:45

De vader diende telkens proces verbaal in wegens niet naleven bezoek recht. Wij hebben talloze doktersverslagen en psychiaterische verslagen waarin staat dat het kind een ptss heeft en het bezoek niet aankan. De rechtbank baseert zich enkel op een een verslag van ouderverstoting doch is hier niet mee inorde omdat ze mij hier niet in betrekken zoals dit verslag zelf citeerd

De zaak werd in hoger beroep getrokken wat vervolgens niet mocht door volgens onze nieuwe raadsman er werden conclusies van andere raadsman ingediend onaangepast en geen bijlage, tegen een deskundige alvorens recht te doen.

Dossier werd achter gehouden en na aàngetekend schrijven krijg de opvolgende raadsman een klein bundeltje. Nu is het kind aan de vader toegewezen in antwerpen. Nu de zaak voorbij is kon ik de kist na 3 maanden later ophalen. Mag dit? Ik kreeg van hem nog een dagvaarding met kosten die nooit gemaakt waren. Hij had de kist niet gezien. Dit is nu de 2 de advocaat die dossier achterhoud. Met de andere advocaat was een deal achter mijn rug gesloten wegens uitbreiding weekenden en neergelegd op rechtbank.

Erna ongemotiveerd contactverbod en exclusief ouderlijk gezag op basis waarvan?

De advocaat gaf advies akkoord te gaan met de school. Het kind had al 9jaar hier zijn school en hobbies.

Toch werd exclusief opgelegd. Niemand begrijpt dit.

Kan iemand advies geven?

Reclame

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mei 2022 18:44

Niemand?

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mei 2022 19:57

De vraag is kunnen wij cassatie instellen wegens ongemotiveerd contactverbod (ouderverstoting) en nu ook het laatste arrest ongemotiveerd exclusief ouderlijk gezag opgelegd door hof van beroep?
De vader weigerd elke vorm van communicatie

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2022 22:19

Ik heb al eerder gezegd dat er teveel zaken in uw verhaal niet kunnen kloppen, om hier advies over te geven.

Ik vermoed niet uit slechte wil, maar uw tekst is wat mij betreft te onduidelijk om iets over te zeggen.

Terug naar “Echtscheiding”