Parkeren op landbouwdoorweg

Fxuainoj
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Parkeren op landbouwdoorweg

#1 , 29 apr 2022 14:17

Mijn huis ligt vlak naast een doorweg voor landbouwvoertuigen en direct daarnaast akkervelden.

Nu heeft een bewoner hier vlakbij in de buurt een nieuwe job als vrachtwagenchauffeur en heeft een deal gesloten met de eigenaar van dat doorwegje dat hij daar zijn dubbele vrachtwagen mag parkeren.
Ik heb het daar moeilijk mee (aangezien het pal in mijn zicht staat vanwege de massieve grootte van de vrachtwagen en ook zo mijn uitzicht wegpakt).
Ik heb de chauffeur erover aangesproken en eerst was hij zo vriendelijk genoeg zich te verzetten.

Maar die vriendelijkheid duurde niet lang. Na een paar weken stond hij hier alweer. Waarschijnlijk heeft hij ook elders problemen gehad met zijn vrachtwagen en was hij 'genoodzaakt' zijn vrachtwagen weer hier te plaatsen.

Ondertussen ook de gemeente gevraagd of er geen parkings aanwezig zijn en er is maar 1 parking in de buurt dat toch een eindje lopen is. (maar de meeste moeten toch een eindje lopen of rijden om op hun werk te zijn niet? '', maar dit ziet hij niet zitten.

Nu is mijn vraag, kan ik hier eigenlijk iets tegen doen? mag die Boer uberhaupt van zijn doorweg een parking maken? en als dat zelfs een centje mee gemoeid gaat in de deal met chauffeur en boer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fxuainoj
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2022 14:54

ook wil ik er nog aan toevoegen dat dit stukje grond voor een klein deel met weinig kiezelsteentjes is verhard en dus niet ingericht is als parking. Ik wil ook opzoeken of dit zelfs geen beschermd natuurgebied is........maar ik vind de tool hier niet voor.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”