opvragen van bewijzen bij een beschuldigde partij

rechtbank
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

opvragen van bewijzen bij een beschuldigde partij

#1 , 19 jan 2022 20:35

Ik heb een korte vraag volgens welke wet kan ik bewijzen opvragen van een notaris die bewijzen achter houd. Er zijn een hele hoop problemen met de aangifte van een vriend zijn vader zijn aangifte, deze is volgens de belastingen nooit gebeurd en de notaris weigerd de bewijzen te geven. Het dateert al van 2012.

Daarom gaan we naar de rechtbank want er is meer dan 30.000 verdwenen, die de notaris wel gekregen heeft maar nooit verdeeld is.

Vandaan mijn vraag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 20 jan 2022 10:33

Aangifte doen bij politie. Deze kunnen Pv opstellen en dat gaat naar Parket.
indien van toepassing kan dan een Onderzoeksrechter gevorderd worden die een bevel aflevert.
Of Parket kan een opsporingsonderzoek laten opstarten.

Welke bewijzen hebt u?? daar hangt veel van af.

PS Tegenpartij is op zijn hoogst verdacht maar zeker nog niet beschuldigd.

rechtbank
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jan 2022 17:29

[Moderator]: Namen verwijderd

Reclame

rechtbank
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2022 20:05

In een burgerlijk geding is de politie niet bevoegd. Als ik goed begrijp waarover het in eerste instantie over gaat is het een erfeniskwestie en een zaak waar een vrederechter iemand onder bewind heeft geplaatst. Welke reden is nog niet duidelijk en ook niet op welk ogenblik dat dat gebeurd is.
In elk geval kan u steeds terecht bij een burgerlijke rechtbank ...gezien uw uitleg (tot hiertoe) best eens contact opnemen met een www.caw.be in uw omgeving met het ganse dossier die kunnen u dan naar een advocaat doorverwijzen of ten minste op basis van het dosier een iets zinnigere uitleg geven.



Geachte de politie weigerde klachten te aanvaarden want de zaak was niets strafbaar aan de hand. Dus geen strafbare feiten, geen zaak. En we kunnen in hoger beroep gaan als een magere rechtbank weigerd. Dus het hof van beroep kan gekozen worden aan gezien de hoofdeiserin het buitenland woont.

En de gerechtsdeurwaarder heeft dit ook bevestigd dat dit mogelijk is.
Het gaat om het vrede gerecht van een andere gemeente, dezus van de mensen wonen in nog een andere provincie en de vader zelf woonde in nog een andere provincie. Dus de vrede rechtbank was in de provincie Antwerpen, de zus woonde in Brabant en de vader zelf woonde in Oost-Vlaanderen. Hoe kan dan een vredegerecht dan een hulp vraag uitspreken voor iemand die in oost Vlaanderen woonde?? Niet aangezien dat deze rechtbank nooit bevoegd kan zijn maar dat kan de rechtbank niets schelen.
We gaan alles doen om deze zaken recht proberen te zetten. Maar ik denk dat deze mensen naar het hof voor de mensen rechten zullen moeten gaan om uiteindelijk België te laten voordelen.

Sirkii
Berichten: 5410

#5 , 22 jan 2022 20:10

Kan je uw aanteigingen bewijzen? Hij die,beweert moet bewijzen …. Vergeet ook niet dat er aan de afhndeling van een erfenis door een notaris stevige kosten verbonden zijn.

Procederen zonder bewijzen is weggegooid (advocaten)geld ….

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jan 2022 23:31

Gelet op uw andere vragen raden we aan een advocaat te raadplegen gezien uw uitleg niet al te duidelijk is
JurecaBE moderator

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”