Advocaat van tegenpartij lijkt een vriendin van haar te zijn

Havana125
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Advocaat van tegenpartij lijkt een vriendin van haar te zijn

#1 , 28 nov 2021 14:13

Hello

Mijn zoon zit in een rechtszaak bij de bemiddelingsrechter van de familiale rechtbank over zijn vermeende zoon.

Volgens mijn zoektocht op internet blijkt dat een advocaat geen vrienden mag vertegenwoordigen wegens vermenging. Ten tweede neemt deze advocaat steeds contact op via mail met mijn zoon om hem te bedreigen en geld af te troggelen. Ze gaat ook schaamteloos mee in de leugens van haar vriendin en doet beweringen over zaken die ze zelf nooit heeft ondernomen.

Hoe kan ik deze advocaat aanklagen

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 28 nov 2021 14:24

Waar staat dat dat advocaat geen vriend(in) mag zijn?
Advocaat van tegenpartij verdedigd de belangen van haar / zijn cliënt. Familie daartegen of samenwonende is daarentegen not done.
Hoe u of uw zoon daarvan vinden doet niets ter zaken.
Aftroggelen..... wat vraag de advocaat?
Vermeende zoon dat wil zeggen dat uw zoon de vermeende zoon niet erkend heeft?
Advocaat kan dan dreigen met alimentatie - gerechtskosten deurwaarder enz enz . In feite wijst de advocaat op de gevolgen indien hij niet meewerkt aan haar standpunt.

Heeft uw zoon geen advocaat? Dat vermoed ik gezien anders de correspondentie tussen de advocaten zou verlopen.

Uit eigen kennissenkring weet ik dat z'n procedure - u spreekt al van bemiddeling wat al goed is - lang kan duren. Indien er geen overeenkomst komt dan zal een rechter ten gronde oordelen en om de afstamming te bewijzen een DNA test bevelen aan uw zoon en bij het kind om zo de afstamming vast te leggen.
Op dat ogenblik wordt er vastgelegd wie de biologische maar ook de wettelijke vader zal worden (indien er nog geen wettelijke is - zie hiervoor DB en AvB breed uitgesmeerd in de pers).
Alimentatie met terugwerkende kracht ... een omgangsregeling die mogelijk asymmetrisch zal zijn en een enkele jaren durende rechtszaak en beroep (reken op een jaar of vier).

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2021 15:23

Het is voor een advocaat niet verboden om een vriend of goede kennis te vertegenwoordigen voor de rechtbank.

Zie ook

viewtopic.php?t=93234

http://www.advocaat.be/documenten/ordee ... 20CCBE.pdf

https://advocaat.be/DipladWebsite/media ... ologie.pdf
zie art. 3 en art. 3, 30ste

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”