Schuifraam

Alies912
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schuifraam

#1 , 24 okt 2021 11:38

Hallo,

Ik ben bezig in mijn nieuwe woning om er eind dit jaar in te trekken.
Nu heb ik gemerkt dat het schuifraam links boven met een kier open staat en het rubber tussen het beweegbaar en vast deel op een kier staat. Je kan dus los buiten kijken. Er komt veel tocht binnen.
Diegene die geplaatst heeft is blijkbaar failliet, een onderaannemer.
Is de aannemer dan verantwoordelijk? Of valt dit niet binnen de 10 jaar aansprakelijkheid.
Annelies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1684

#2 , 24 okt 2021 11:53

heb je dan die kier niet gezien bij de installatie??
vooraleer u het factuur betaalde??

Alies912
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2021 12:16

Het was al opgeleverd dus heb het installeren niet gezien. Bij gaan kijken was er echter geen probleem zichtbaar.

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 24 okt 2021 12:33

Aangezien u een contract hebt met de aannemer voor plaatsing van een deugdelijk raam, is deze verantwoordelijk. Hij moet dan op zijn beurt de onderaannemer aanspreken die hij heeft aangesteld. Deze is helaas failliet, maar dat is niet uw probleem omdat u zelf geen enkele verbintenis hebt met die onderaannemer.

iota
Berichten: 830

#5 , 24 okt 2021 12:50

Dus alleszins direct de aannemer hierop aanspreken. De oplevering is al wel gebeurd, maar er zal effectief nog garantie zijn op dat raam. Vraag zal ook zijn, of het aan het materiaal of aan de plaatsing ligt. Misschien is het ook maar een kleinigheidje, dat een coulante aannemer zo heeft opgelost.

Wij hadden ca. 5 jaar na de oplevering een probleem met een schuifraam. De ramenleverancier wilde dit tegen betaling repareren. Toen ik opmerkte dat hier toch garantie op moest zijn, hebben ze dit zonder discussie kosteloos opgelost.

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 okt 2021 16:26

recent had ik een aluminium deur die iets schuurde over de grond als de zon erop scheen ten gevolge van de uitzetting van het materiaal. Ramen en deuren waren 7 jaar geleden geplaatst. Even aannemer van destijds opgebeld, met de bedoeling dat deze de deur even zou komen bijregelen tegen betaling uiteraard. Bleek dat hij reeds 3 jaar op pensioen was en de firma had verkocht, maar hij wou tot even komen kijken. (moest daarvoor bijna 40 km rijden.)
Hier terplaatse heeft hij de deur afgeregeld. Hij wilde hiervoor geen geld , maar heb hem dan maar uit eigen beweging 20 € gegeven voor zijn brandstof en daarbovenop een goede fles schuimwijn. (mocht ik niet meer drinken wegens gezondheidsprobleem)

Terug naar “Aanneming”