Klein verlet bij overlijden schoonvader na scheiding

Bloemetje7
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Klein verlet bij overlijden schoonvader na scheiding

#1 , 14 jun 2021 22:49

Op mijn werk kan je klein verlet nemen bij het overlijden van de schoonvader. Nu zijn we recent gescheiden. Ondanks dat mijn ex-schoonvader de opa is van mijn kinderen en dit verlies redelijk ingrijpend neem ik aan dat dit na scheiding niet meer kan?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2021 12:17

U zou in de eerste plaats moeten kijken in de collectieve arbeidsovereenkomst waaronder u (uw werkgever) valt.
Ik heb er willekeurig eens een aantal bekeken (Staatsblad) en daar zou het niet lukken. Maar ze zijn allemaal verschillend; in sommige wordt de wettelijk samenwonende genoemd en in andere staat bijvoorbeeld enkel de echtgenoot.
In wat ik zag spreekt men over schoonouders en schoonbroers, en dan vraag ik me af (ik was heel lang ongehuwd feitelijk samenwonend): was de vader van mijn partner dan (toen) niet mijn schoonvader? Is hij pas mijn schoonvader geworden bij mijn huwelijk?
En getrouwd maar al 10 jaar op een verschillend adres (feitelijke scheiding): die mensen behouden dan wel schoonouders.

Het zal niet lukken, denk ik, maar zo simpel lijkt het dus nog niet.

LYNX XX
Berichten: 2501
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jun 2021 12:21

Persoonlijk zou ik het voorleggen aan de personeelsverantwoordelijke.
Toen ik zelf nog actief was, maakte ik daar geen probleem van ( op voorwaarde dat het éénmalig was in zulk geval ).
Menselijkheid en redelijkheid primeren in zulk geval.

https://www.hrsquare.be/nl/nieuws/naar- ... hoonmoeder

Reclame

Bloemetje7
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2021 09:33

Bedankt voor de info. Ik heb de vraag gesteld.

Terug naar “Andere”