droomhuis gevonden

Titalaeti
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

droomhuis gevonden

#1 , 26 mei 2021 23:16

zie ook viewtopic.php?f=15&t=132119&p=672644#p672644 en viewtopic.php?f=39&t=115964&p=647903#p647903 - JurecaBE - moderator


Hallo;

Mijn ouders wonen nu in een appartement dat mijn moeder heeft voor haar werk.
Omdat zijn met pensioen gaat moet ze hier in September weg.
We hebben een huis gevonden en mijn ouders beschikken over de nodige middelen maar hebben toch een lening nodig om de rest te financieren.
Helaas krijgen zij geen lening bij de bank omdat ze allebei gepensioneerd zijn ( alle bei 61 jaar ).
Ja ofwel een lening op 15 jaar met een bedrag van 1500 euro per maand :(
Ik heb me geinformeerd om via naakte eigendom en vruchtgebruik een lening aan te gaan maar dat lukt niet omdat ik zelf een lening heb voor mijn appartementje.

ik zou zo graag hebben dat mijn ouders hun eigen stekje hebben!

Graag had ik advies gevraagd over wat ik zou kunnen doen.

Zou ik eventueel een tweede lening kunnen aanvragen met de nodige middelen van mijn ouders die zij mij geven via een donatie. Hier moet ik een huurcontract opmaken dat zij zouden betalen zodat de bank dit kan aanvaarden ?
Zou ik anders een lening kunnen aangaan samen met mijn ouders ?

Pleaaase helpppp

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pho450
Berichten: 192

#2 , 27 mei 2021 09:33

Informeer even bij je notaris. Alles is afhankelijk van jullie financiële situatie.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 27 mei 2021 12:10

Wees realistisch. Als “modale” werknemers zal hun beider pensioen ws vrij laag zijn. Na belastingen ws ruwweg 2500€ als ze allebei een volle loopbaan hadden. Dan kan je 7-800€ per maand spenderen aan huren of lening afbetalen. Het wordt dus huren of een kleiner droomhuis vinden.

Vergeet ook niet dat door in te stappen (als dat al lukt) dat je je eigen toekomst hypothekeert: je wil misschien zelf ooit verhuizen naar iets groters ... Tenzij je cohousing / kangaroewonen met je ouders ziet zitten. ...

Ook schuldsaldo op die leeftijd is problematisch (als ze al willen verzekeren ...)


Cijfers natuurlijk onder voorbehoud omdat ik ze niet ken.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”