Sollicitatiegesprek

Babs_22
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Sollicitatiegesprek

#1 , 25 feb 2021 11:17

Hii,

Na solliciteren eindelijk terug een job gevonden. Mag binnen 1,5 week contract gaan tekenen. Nu is het probleem echter zo mijn partner moet zijn verlof nu al doorgeven op zijn werk. Kan ik dan mijn verlof ook doorgeven op het moment dat ik mijn contract ga tekenen? Of had ik dit al op mijn sollicitatiegesprek moeten doorgeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 25 feb 2021 11:24

Dat zal in het arbeidsreglement staan, hoe u uw verlof kunt doorgeven.
Dit is voor ieder bedrijf anders.

Babs_22
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2021 11:36

Dat zal in het arbeidsreglement staan, hoe u uw verlof kunt doorgeven.
Dit is voor ieder bedrijf anders.


wanneer is de werkgever 'verplicht' dit document te overhandigen

Reclame


Vely
Berichten: 72

#5 , 25 feb 2021 14:12

Niets houdt je tegen om nu al bellen naar je nieuwe werkgever om je vakantie te bespreken.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 feb 2021 16:36

TS Toch opletten want uw contract is nog niet getekend.

Babs_22
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 feb 2021 16:48

TS Toch opletten want uw contract is nog niet getekend.
Mag werkgever dan contract nog weigeren denk je?

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 feb 2021 16:53

#8 Zo lang uw contract niet ondertekend is, kan de werkgever terug krabbelen. Ook rekening houden dat de door u gewilde verlofperiode niet in hun kader kan passen. Kan ook zijn dat het arbeidsreglement of de verwijzing ernaar vermeld staat in het contract; ondertekening is dan ook bindend.
Misschien eerst tekenen en dan voorstellen en zeker EERST GOED LEZEN of reeds een kopie vragen per email ter raadpleging.

Dit ter uwer info uit voorzorg. Zeg niet dat het zo zal zijn, maar om rekening mee te houden.

Epicuros
Berichten: 28
Juridisch actief: Ja

#9 , 11 mar 2021 08:18

Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat je je contract tekent en je zou al direct over uw verlofregeling praten? Kweet ook niet welke functie mevrouw uitoefent maar het zou alleszins niet collegiaal overkomen. Verlof moet besproken worden met uw lekdinggevende om te zien of dat wel binnen de organisatie past. Je kan ook niet zomaar eenzijdig verlof nemen, moet in samenspraak.

lukasi
Berichten: 1139

#10 , 11 mar 2021 08:52

Ik zou een gat in de lucht springen moest ik nu eindelijk werk hebben.
En mijn partner zou net zo blij zijn
Het zou de eerste keer zijn dat we niet gezamenlijk ons verlof zou hebben, maar we hebben wel een extra inkomen om later op verlof kunnen gaan.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 11 mar 2021 09:22

Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat je je contract tekent en je zou al direct over uw verlofregeling praten?
Daar is toch niets vreemd aan :?:

Het is zelfs logisch om al over vakantieregeling te spreken tijdens sollicitatie

Hoe dat gaat bij het bedrijf :?:
Of werkgever vraagt naar je vakantieplannen
Partner die vasthangt aan vastgelegde vakantieperiode :?:

Epicuros
Berichten: 28
Juridisch actief: Ja

#12 , 11 mar 2021 10:27

Ik las: “verlof doorgeven” is iets anders dan de verlofregeling.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”