Klacht tegen gemeente

nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

Re: Klacht tegen gemeente

#16 , 23 feb 2021 08:53

Er is geen verplichting van de gemeente om u van parkeerplaats te voorzien.

En er zijn er, maar de argumenten waarom je ze niet wil, houden geen steek. ’te ver’, ’de hond’ , ’waardedaling woning’

Als je u daartegen wou beveiligen, had je iets anders moeten kopen, inclusief parkeerplaats. Dat het niet leuk is, begrijp ik wel

Ga anderseens in antwerpen stad kijken, daar moeten de mensen de tram nemen om tot bij hun auto te geraken
Ik heb een garage waar de grote wagen instaat. Wel geen oprit, in en uit rijden is geen plezier maar dat wisten we op voorhand en hebben daarom een extra wagen gekocht om aan de overkant te zetten, voornamelijk voor me vrouw. Voor haar werk en de kindjes naar school en dergelijke te voeren. Plus mijn werk auto, maar die heeft maar twee plaatsen en kunnen we niet icm de kindjes gebruiken.

En tuurlijk zijn er plaatsen, dat ze te voet niet haalbaar zijn en daardoor geen nut hebben doet er wel toe. Ik kijk vaak naar 3 garagecomplexen bij mij als er iets te koop zou staan. Verder heeft geen nut, wat de mensen in Antwerpen doen kan mij niet zo veel schelen, niemand verplicht hen daar in het stad te gaan wonen.. Ik woon aan de kust, hier is de mentaliteit en manier van leven op dat vlak compleet anders.. Veel minder druk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

#17 , 23 feb 2021 09:03

Je zegt zelf dat het smal is. Doe eens de moeite en meet eens de breedte van de rijbaan op en ook de vrije doorgang die overblijft wanneer er voertuigen geparkeerd staan. Dat zal misschien een ander licht op de situatie werpen.
De straat opmeten heb ik nog nooit gedaan, te smal hangt van verschillende factoren af, soms parkeert er iemand zich wel eens 30 of 40cm van de stoeprand die met zijn wagen compleet uitsteekt en doorgang niet meer mogelijk maakt... Die personen wonen hier wel niet.
Ik woon hier in okt 7 jaar en heb nog nooit geen moeite gehad door de straat te rijden. Enkel een bus, camion, mobilhome of tractor hebben de baan voor zichzelf nodig.

Er huurt hier wel een zelfstandig elektricien een kleine loods 2 huizen naast me die zeer vaak de baan afzet door er midden op te parkeren omdat aan de parkeerkant geen plaats meer is, waardoor snel een ophoping aan auto's vormt. Volgens de gemeente was dat de reden van het verbod, zodat die persoon kan "laden en lossen" op de parkeerkant en het verkeer niet meer hoeft op te houden.

Persoonlijk vind ik dat zeer erg dat iemand die zich openlijk verkeerd parkeert en hier niet woont... Het recht krijgt voor parking terwijl bewoners zelf een oplossing moeten zoeken... Maar "de vlotte doorgang van de bus moet ten alle tijden gegarandeerd kunnen worden" was het excuus van de schepen die zich bezig houdt met het verbod.

bambipower
Berichten: 1034

#18 , 23 feb 2021 10:01

Ik probeer gewoon wat mee te denken met u

Mij komt het er op neer dat je deftige argumenten moet hebben. Niet iets als ’de hond’ ’maar een half uur pauze’, ....
Deftige argumenten zijn bvb ’iemand in ons gezin is invalide’ of ’ik ben zelfstandige en mijn zaak is daar’ of....

En dan krijg je enig verweer, als je vraagt achter parkeerplaats.

Heb ik het goed begrepen? Jullie hebben 3 parkeerplaatsen nodig, voor jullie 2’en
En jullie eigen parkeerplaats, is moeilijk bereikbaar, dus nemen jullie die auto niet veel, die daar geparkeerd staat?

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#19 , 23 feb 2021 10:20

de parking van antwerpen is heeeel groot, maar dit geheel terzijde

bambipower
Berichten: 1034

#20 , 23 feb 2021 10:25

’Antwerpen, al de rest is parking’
Ik dacht dat dat een spreuk van de antwerpenaren was, maar nu twijfel ik dat het niet van de kust komt :mrgreen:

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#21 , 23 feb 2021 10:58

De straat opmeten heb ik nog nooit gedaan, te smal hangt van verschillende factoren af, soms parkeert er iemand zich wel eens 30 of 40cm van de stoeprand die met zijn wagen compleet uitsteekt en doorgang niet meer mogelijk maakt...
Misschien toch eens gaan meten. Het is verboden te parkeren wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 m breed zou worden.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

#22 , 24 feb 2021 11:51

De straat opmeten heb ik nog nooit gedaan, te smal hangt van verschillende factoren af, soms parkeert er iemand zich wel eens 30 of 40cm van de stoeprand die met zijn wagen compleet uitsteekt en doorgang niet meer mogelijk maakt...
Misschien toch eens gaan meten. Het is verboden te parkeren wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 m breed zou worden.
Als er geparkeerde auto's staan kan er nog in twee richtingen auto's langsrijden. Dat is een groot deel breder dan 3m. Dat is geen probleem. Blijkbaar is het voor de doorgang van de bus die daar soms moet wachten volgens de schepen hier...

nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

#23 , 24 feb 2021 12:01

Ik probeer gewoon wat mee te denken met u

Mij komt het er op neer dat je deftige argumenten moet hebben. Niet iets als ’de hond’ ’maar een half uur pauze’, ....
Deftige argumenten zijn bvb ’iemand in ons gezin is invalide’ of ’ik ben zelfstandige en mijn zaak is daar’ of....

En dan krijg je enig verweer, als je vraagt achter parkeerplaats.

Heb ik het goed begrepen? Jullie hebben 3 parkeerplaatsen nodig, voor jullie 2’en
En jullie eigen parkeerplaats, is moeilijk bereikbaar, dus nemen jullie die auto niet veel, die daar geparkeerd staat?
Onze ene wagen staat in onze garage (Bel-Etage woning). De andere twee wagens buiten. De straat is een drukkere baan, een hoofdbaan Bredene dorp. Nu er niets geparkeerd meer staat rijden er veel goed door hier. Het is lastig de baan af te zetten om terwijl in de garage te rijden. Me vrouw heeft met de vorige wagen tegen een paaltje naast onze woning gereden in de tijd omdat er iemand stond te tuuuten en te roepen... Blutsje in de koffer. Maar compleet over haar toeren. Ondertussen een andere wagen die eigenlijk enkel buiten komt als we met ons 4 weg gaan.
Een andere 2de handse wagen die buiten blijft staan voor de korte ritjes die mijn vrouw doet en een werk camionette (kangoo) voor mijn job.

Maar bedankt voor de info! Ik snap dat persoonlijke irritatie geen geldig excuus zal zijn.

Nu, achter contact met de gemeente is er wel belooft 11 nieuwe parkeerplaatsen te voorzien naast de baan met meer ruimte en veiligheid ipv de 6 plaatsen op de baan nu. Ik ben tevreden met die beslissing en wou dat ze dit gewoon mee hadden gedeeld aan de bewoners hier. Minpunt is dat het ten vroegste eind dit jaar of begin volgend jaar pas zal zijn.

jef007
Berichten: 1683

#24 , 24 feb 2021 15:11

probleem zal"" rap gedaan"" zijn als iedereen 3 autos koopt of krijgt
dan staan we met zen allen stil

Terug naar “Administratief recht”