Verkoper wil niet meer verkopen

Guacamole
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoper wil niet meer verkopen

#1 , 26 jan 2021 19:18

Een paar weken geleden bezocht ik een huis. Er werd wat onderhandeld. We kwamen tot een akkoord.
Ik heb toen - als bewijs van onze mondelinge overeenkomst- aan de verkoper een mail gestuurd met al mijn gegevens, met het adres van het huis en heb het bedrag genoemd. De verkoper heeft meteen geantwoord (reply) via mail dat mijn bod aanvaard werd. De notaris van verkoper maakte vervolgens de compromis op en stuurde die naar mijn notaris. In Whatsapp berichten hoor ik s morgens dat verkoper blij is dat het vooruit gaat met de compromis. Op dezelfde dag krijg ik ineens een Whatsapp bericht van de verkoper dat ze twijfelt. Verkoper denkt meer geld te kunnen krijgen. Verkoper laat weten een schatter te laten komen en geeft aan bereid te zijn om een schadevergoeding te betalen, want volgens verkoper is het huis ' veel meer' waard. ( Ik geloof dat dit meevalt)

Mijn vragen:
Kan de verkoper zich nog terug trekken?
Is de mail waarin letterlijk staat : ik aanvaard uw bod' voldoende bewijs? - Te weten dat verkoper ook de eigen notaris in gang zette om compromis op te maken, een compromis die al bij mijn notaris ligt.
Kan verkoper er nog vanaf komen met een schadevergoeding? Of kan ik de verkoper dwingen tot verkoop?


Alvast bedankt om hier uw licht te laten op schijnen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 26 jan 2021 20:04

U kan inderdaad de verkoper dwingen tot verkoop op basis van het aanvaarde bod. Gelet op de bedragen, is een advocaat hier geen overbodige luxe.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 jan 2021 06:56

Verkoper geeft ook al aan schadevergoeding te willen betalen.

Nog beter ;-)

Extraatje meepikken ...

Reclame

jef007
Berichten: 1681

#4 , 27 jan 2021 11:18

verkoop EN schadevergoeding?

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 jan 2021 15:28

Verkoper geeft ook al aan schadevergoeding te willen betalen.

Nog beter ;-)

Extraatje meepikken ...
Nou, nee.

Het is het één of het ander.

(Uiteraard kan er bijkomend aan de gedwongen verkoop nog schadevergoeding gevorderd worden, maar dat is niet de schadevergoeding die hier bedoeld wordt).
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Kopen”