Foto's wagen

Meisje1988
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Foto's wagen

#1 , 25 jan 2021 18:11

In onze straat zijn parkeerstroken aanwezig. Ik moest vlug iets thuis afzetten en had mijn auto voor onze garage geparkeerd, net buiten de parkeerstrook, maar hinderde niemand anders oprit. Toen ik buiten kwam sprak de buurvrouw mij aan dat ik verkeerd geparkeerd sta, dat ze dat in onze straat beu is daarom foto's van mijn wagen ( met kenteken) heeft genomen en dat van iedereen die verkeerd geparkeerd staat. Mijn vraag is, mag zij zomaar foto's nemen van mijn wagen, is dat geen schending van de privacy?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2021 18:14

Ja dat mag. Neen dat is geen schending van uw privacy. Tenslotte sta je zelf niet op de foto en staat de auto in het openbaar.

Wat uw buurvrouw wil bereiken is echter ook een raadsel

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 25 jan 2021 18:58

Nummerplaten zijn persoonsgegevens onder de AVG. De vraag is eerder wat ze met die foto's van plan is.

Als dat voor haar persoonlijke collectie is, is er geen probleem. Is ze echter van plan een online schandpaal op te richten, dan begaat ze wél een duidelijke inbreuk.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 25 jan 2021 20:07

"buiten de parkeerstrook" betekent daarom niet noodzakelijk een overtreding ...

Zolang ze die foto's nergens -met nummerplaat = persoonsgegeven- publiek zet is er weinig aan de hand .

Komt u uw auto ergens online tegen met nummerplaat herkenbaar, dan kan u wel klacht neerleggen wegens inbreuk op uw privacy - en dat kan véél meer kosten dan fout parkeren ...

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 jan 2021 10:53

Mocht die wagen er toch staan? Was voor de eigen garage. Mogelijks met nummerbord op de poort.

Meisje1988
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jan 2021 14:02

Heb ondertussen nummerbord aan onze poort gehangen en contact opgenomen met de politie. Bedankt voor de reacties

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”