Positief getest maar hoe?

Tayfunaydemirx
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Positief getest maar hoe?

#1 , 23 jan 2021 01:28

Beste,

Vandaag vrijdag 22u in Willebroek was er een algemene controle, ik werd tegengehouden om te blazen wat negatief was. Hierna heb ik een drugstest moeten doen en die was positief op amfetamine terwijl ik geen druppel alcohol drink of nog nooit iets heb gehad met drugs. Hierbij werd mijn rijbewijs afgenomen door de politie voor 15 dagen. Daar bovenop werden ons gsm toestellen ook allemaal in beslag genomen met de reden 'Omdat ik het wil'. Terwijl ik zei dat ik geen drugs gebruik moest ik een 2e test doen die gestuurd werd naar het labo voor onderzoek, terwijl ik naar de camionette van de politie ging stappen zei de HOOFD INSPECTEUR tegen zijn andere collega 'neem deze bruine mee' toen ik hem daarop aansprak zei hij ik zei 'brave' terwijl iedereen duidelijk heeft gehoord dat hij bruine zei. Alle politie agenten hadden een bodycam wat bewijs is voor dit.

De vraag is:
1 Is het waard om een klacht in te dienen wegens racistische opmerking?
2 Ik ga vandaag nog een bloedtest laten afleggen bij de wachtpost, als deze negatief is heeft dit invloed?
3 Wanneer krijg ik mijn gsm toestel terug?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 jan 2021 09:31

Hierna heb ik een drugstest moeten doen en die was positief op amfetamine terwijl ik geen druppel alcohol drink of nog nooit iets heb gehad met drugs.
Er zijn wel vaker meldingen en gevallen van vals-positieve drugtests
Hierbij werd mijn rijbewijs afgenomen door de politie voor 15 dagen.
Standaard, wettelijk verplicht
Daar bovenop werden ons gsm toestellen ook allemaal in beslag genomen met de reden 'Omdat ik het wil'.
Onvoldoende reden

Er moeten wel aanwijzingen zijn van gebruik bij misdrijf
Terwijl ik zei dat ik geen drugs gebruik moest ik een 2e test doen die gestuurd werd naar het labo voor onderzoek
Is normaal
Eerste speekseltest is screening
En erg gevoelig, aanzienlijk gevoeliger dan de uiteindelijk strafbare waarden


Politie verspeelt er tijd aan, en de gecontroleerde uiteraard ook ... en in veel gevallen loopt het met een sisser af: waarden te laag voor vervolging

Tweede test is speekselanalyse
Gebeurt in paar erkende labo's, en bepaalt de feitelijke hoeveelheid van welke drugs er aangetroffen zijn
Of niet aangetroffen zijn...
De vraag is:
1 Is het waard om een klacht in te dienen wegens racistische opmerking?
Als je dat wil doen, best meteen doen

Bewijslast is probleem
Camera's staan niet noodzakelijk op ...
Omerta in de beroepscategorie is ook aanzienlijk
2 Ik ga vandaag nog een bloedtest laten afleggen bij de wachtpost, als deze negatief is heeft dit invloed?
?
Normaal doet men dat niet
Er is nog iemand op forum in dat geval

Test (bloed) is of bijna meteen (arts wordt opgeroepen) ipv de speekselanalyse
Ofwel niet

Maar je moet wel opnieuw speekseltest doen om rijbewijs terug te krijgen ...
Kan een eindeloze cyclus worden


Zelf via dokter urine, bloed of speekselanalyse laten uitvoeren - in een erkend labo dat overheid ook gebruikt laten analyseren- is optie, vervolgens met negatieve uitslag naar Parket dat rijbewijs introk

3 Wanneer krijg ik mijn gsm toestel terug?
Als politie die niet teruggeeft, vraag richten aan parket (neem maar advocaat dan ...)


Problemen met overgevoeligheid en kruisgevoeligheid van de speekseltest zijn eigenlijk zo oud als de test zelf

https://www.hln.be/binnenland/speekselt ... vaea30166/

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”