Veranderen autoverzekering

saskiadp_
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Veranderen autoverzekering

#1 , 17 jan 2021 22:29

Onze huidige wagen is verzekerd op mijn naam, maar ingeschreven op mijn vriend zijn naam. Omdat ik er bijna niet meer met rij, zouden we dit willen veranderen. De vervaldag van de huidige verzekering is helaas korter bij dan 3 maanden. We hebben geïnformeerd voor de premie bij enkele andere aanbieders. Ze zijn veel goedkoper dan onze huidige verzekering. Ik vind op internet terug dat bij prijswijzigingen men wel kan veranderen. Mijn verzekering is gedaald, maar niet veel. Kan ik bij prijsdaling ook weg bij mijn huidige verzekeraar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 18 jan 2021 11:07

Je zal een jaartje moeten wachten om op te zeggen. Hou er wel rekening mee dat je vriend je (goede) bonus malus normaliter niet meekrijgt.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 18 jan 2021 11:22

Je zal een jaartje moeten wachten om op te zeggen. Hou er wel rekening mee dat je vriend je (goede) bonus malus normaliter niet meekrijgt.
Klopt, vooropgesteld dat de eerstvolgende vervaldag ook een verjaardag is van de polis. Anders, bv bij driemaandelijkse betaling, kan u (als u de verzekeringsnemer bent) gewoon aangetekend opzeggen drie maand voor de jaarvervaldag.

Weet u waaraan het ligt dat uw verzekering veel duurder uitvalt? Leeftijd, schadeverleden of andere?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 jan 2021 12:29

Als je kan opzeggen tgv tariefaanpassing, staat dat ook op de brief met melding tariefwijziging...

Terug naar “Algemeen”