Onderhoudsplicht ouders?

JelleDeSoete
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsplicht ouders?

#1 , 11 nov 2020 11:09

Goeidedag,

Het is de eerste keer dat ik iets vraag van advies op een forum zoals deze, maar het is zeker geen onbelangrijke vraag.

Ik ben sinds februari 2020 het huis uit, niet vrijwillig. Ik woonde vooraf bij mijn vader, mijn moeder betaalde onderhoudsgeld naar hem. Nu ik samen met mijn vriendin ben verhuisd naar een appartementje vroeg ik aan beide ouders voor onderhoudsgeld om mijn deel van de huur te kunnen betalen. Ik ben officieel nog student en zal dit ook nog zijn voor 2 jaar aan de hoge school. Mijn moeder heeft dit direct gedaan en doet dit nog tot op vandaag. Maar door corona heb ik minder in het weekend kunnen werken, dus kwam ik af en toe akelig dicht bij m'n rekeningen niet te kunnen betalen. Dus ik vroeg mij af of mij vader ook nog onderhoudsplichtig is, ik heb het op voorhand gevraagd en af en toe erna. Maar hij blokkeert iedere poging tot vragen nu, ik vind het zeker ook niet eerlijk dat m'n moeder dat wel betaald en mijn vader niet.

(Wat informatie omtrent mijn situatie: Mijn vriendin werkt, ik sta wel niet ten laste bij haar. Ik volg een opleiding aan de hogeschool en werk zoveel mogelijk in het weekend. Mijn moeder werkt vast, en mijn vader zit aan de ziekenkas. Ik en mijn vriendin staan allebei gedomicilieerd op één adres. Dus niet bij mijn ouders.)

Dus mijn vraag naar u is, moet mijn vader onderhoudsgeld betalen. En als dat moet, hoe kan stappen ondernemen als het hij het niet wilt doen.

Met vriendelijke groeten
-J
Laatst gewijzigd door JelleDeSoete op 11 nov 2020 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding