Niet naleven omgangsregeling

JanKringers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet naleven omgangsregeling

#1 , 28 aug 2020 10:12

Vonnis voor 2 kinderen. Verdeling vakanties in helft, om de 14 dagen de kids een weekend bij ex.

Oudste kind (16) gaat al 3 jaar niet meer naar ex, weglopen van school bij wissel. Bemiddeling opgestart, hulpverlening voor contactherstel maar ex wil niet meewerken. Alleen PV laten opstellen tegen mij maar nooit voor rechtbank. Advies van mijn advocaat was om het te laten rusten, je kan iemand niet dwingen.

Nu houdt ex de jongste sedert corona thuis en houdt zich niet meer aan de omgangsregeling. Ik berichten gestuurd, telefoons gedaan maar geen antwoord. Communicatie afgesloten. PV laten opmaken voor niet naleven, politie kan weinig doen. Kind geeft aan dat het niet naar mij wil. Dus naar advocaat, bemiddeling eerst, geen medewerking en geen reactie.

Dan valt oproeping rechtbank in bus. Eis ex, ieder een kind waardoor de alimentatie vervalt. Er dient ook gelet te worden op kostendelend wonen langs mijn kant, dus alimentatie dient sowieso aangepast te worden omdat ex alleenstaand is. Ex beweert dat kinderen al 3 jaar gescheiden van elkaar wonen en wil de huidige toestand, ieder voltijds een kind, laten vastleggen. Dit is uiteraard niet waar, ex houdt kind achter sedert corona (mei).

Ex eist gehoor van kinderen en hun wens in te willigen.

Ondanks ik 1 bericht heb dat jongste (11) mij mist en naar mij wil, maar kind uitspreekt en via sociale media zich uit dat ze mij niet meer wil en na die berichten van mei alleen maar haat verstuurd naar mei of zelfs niet meer antwoord gaat mijn advocaat ervan uit dat deze wens zal ingewilligd worden door de rechter. Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 29 aug 2020 17:51

Laat sowieso sociaal onderzoek uitvoeren via rechtbank.
Voorzitter kan kinderen altijd apart horen en hebben een neus voor ouders die kinderen op die wijze misbruiken.
En elke maal als kind niet terug naar u komt zoals voorzien aangifte bij politie want is een strafbaar feit.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”