Veranda perceelgrens

Arkpan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Veranda perceelgrens

#1 , 10 aug 2020 10:02

Hallo,

Ik had een vraag i.v.m de veranda van onze buren. Volgens wat ik lees mag een verandera slechts tot op 2 of 3 meter van de perceelgrens verwijderd zijn:

Er is voldoende afstand van de perceelsgrenzen: in de achtertuin moet de veranda minstens 2 m van de perceelsgrens blijven, in de zijtuin minstens 3 m. Plaats je de veranda tegen een aanpalend gebouw, dan mag ze tot op de perceelsgrens reiken. De bestaande scheidingsmuur mag dan wel niet gewijzigd worden. De bouwdiepte van de veranda mag de bouwdiepte van het aanpalende gebouw ook niet overschreiden.

Ik heb hier een afbeelding genomen vanuit google maps en de perceel grenzen van onze beide woningen aangeduid met de gele lijnen. De Veranda heb ik aangeduid met rode lijnen. De groene pijlen wijzen de ingang van elk huis aan:

https://ibb.co/92pY19G

Wij wonen hier reeds enkele jaren en ik heb er verder nooit bij stil gestaan dat deze Veranda helemaal tot tegen onze perceelgrens is aangebouw. Maar nu is het immers zo dat deze veranda vlak onder de slaapkamer van onze dochter ligt en dat er de laatste tijd vanuit deze veranda nog vaak tot 's avonds laat lawaai te horen is. Kan het zijn dat deze veranda helemaal niet reglementair is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5415

#2 , 10 aug 2020 16:58

U woont halfopen. Die veranda staat tot op de perceelsgrens aan uw open kant. Dit wordt normaliter nooit vergund; zelfs niet met akkoord van jullie (of de vorige eigenaars)

Je kan eens langsgaan bij stedebouw met de vraag.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”