Garage weigerd beloofde omruiling van wagens plots

Dennis_Diesel
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Garage weigerd beloofde omruiling van wagens plots

#1 , 09 aug 2020 06:49

in maart bestellen we een directie wagen Range rover Velar benzine 2019 15200 km. Zo in juni geleverd worden.

We zouden onze Range rover Sport Diesel 2017 50.000km en zeer goed onderhouden en staat omruilen.

In augustus pas kreeg ik bericht dat hij binnen is en dat ik bij afgifte sleutels en papieren moest mee hebben en de garage regeld al met de verzekering de nummerplaat overname en was gebeurt.

Een dag voor afhaling kreeg ik mail dat ik 25.000 euro moet opleggen.
De winkel verkoper had zich vergist.

Ik heb deze direct betwist.

Dus concreet

Velar 57.000 euro btw in
Range rover 55.000 euro waard btw in + nog eens 25.000 euro

Waar is de logica

Nu kreeg ik de wagen niet mee en zit ik met een nummerplaat dat overgezet is en kan ik met mijn huidige wagen niet rijden.

Hoe kan ik de garage verplicht laten afgeven ???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 aug 2020 09:23

Heb jij een door de garage ondertekende bestelbon in handen? Of is alles mondeling gebeurd? In het laatste geval heb je niet veel meer te zeggen, en is het woord tegen woord

Dennis_Diesel
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 aug 2020 10:32

Heb jij een door de garage ondertekende bestelbon in handen? Of is alles mondeling gebeurd? In het laatste geval heb je niet veel meer te zeggen, en is het woord tegen woord
Beste Mava ,

Er is een ondertekende overeenkomst dat de range rover Sport overgenomen wordt maar ik tijdens de periode van bestelling zelf ook mag verkopen, tijdens mail verkeer vermeld ik nog eens dat geen leasing of lening is maar omruiling en daar had de dienst aflevering gemeld van mij " De Range Rover Sport zou dan overgenomen worden , ik merk dat de Vellar nu boven jaar is geworden en welke zijn de huidige KM ? Dit zou dan een omruiling gedaan worden van wagens.

 Van garage

Goede morgen,
Bedankt voor de gegevens:
Wagen heeft +/- 15.200km
Levering kan nog doorgaan op zaterdag 08/08 om 10u en duurt +/- 1uur.
Schikt dit voor u? "

Reclame

Sirkii
Berichten: 5417

#4 , 09 aug 2020 18:33

Een RR Sport van 2017 is inderdaad meer waard dan de 30 k€ dat hij er nog wil voor geven. Wat heb je op papier qua overname en aankoop? Voor 30 k€ zou k m ook niet laten gaan.

Dennis_Diesel
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 aug 2020 18:53

Een RR Sport van 2017 is inderdaad meer waard dan de 30 k€ dat hij er nog wil voor geven. Wat heb je op papier qua overname en aankoop? Voor 30 k€ zou k m ook niet laten gaan.
Op overeenkomst geen lening of leasing , overname wagen aangekruist en klant mag eerst zelf verkopen , nog verder af te spreken dat de wagen in goede staat wordt afgeleverd en geen absurde hoge km extra dan de 50.000 km.

Voorschot 1000 euro .

In verdere mail verkeer wordt ook enkel wissel geschreven en tegenpartij protest niet , enkel als alles ingeschreven is dat ik geen kant meer kan plots is er een opleg :roll:

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 09 aug 2020 20:02

Er is een ondertekende overeenkomst dat de range rover Sport overgenomen wordt
Daar moet dan toch een overnameprijs in staan :?:

Of nadrukkelijk dat er omgeruild wordt voor Velor


U heeft een contractuele overeenkomst met de verkoper (de garage, niet hun werknemer)
De vermelde overnameprijs / ruil voor andere RR lijkt niet abnormaal hoog als ik zo eens kijk op verkoopssites
(model, opties kunnen nog wat geven, maar RR Sport is geen goedkope kar)


Bovenop een overeengekoimen ruil plots - na màànden wachten - ineens 25000€ extra vragen lijkt me aardig richting oplichting te gaan, terwijl u uw voertuig vermoedelijk al ingeleverd heeft :?:


Officiële LR dealer :?:
Praktijken aankaarten bij invoerder ... maar juridisch moet je de verkopende garage aanpakken

Dennis_Diesel
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 aug 2020 20:17

Er is een ondertekende overeenkomst dat de range rover Sport overgenomen wordt
Daar moet dan toch een overnameprijs in staan :?:

Of nadrukkelijk dat er omgeruild wordt voor Velor


U heeft een contractuele overeenkomst met de verkoper (de garage, niet hun werknemer)
De vermelde overnameprijs / ruil voor andere RR lijkt niet abnormaal hoog als ik zo eens kijk op verkoopssites
(model, opties kunnen nog wat geven, maar RR Sport is geen goedkope kar)


Bovenop een overeengekoimen ruil plots - na màànden wachten - ineens 25000€ extra vragen lijkt me aardig richting oplichting te gaan, terwijl u uw voertuig vermoedelijk al ingeleverd heeft :?:


Officiële LR dealer :?:
Praktijken aankaarten bij invoerder ... maar juridisch moet je de verkopende garage aanpakken
Beste ,

Werd vermeld dat hij overgenomen werd. Moest er een zogezegde andere langere prijs besproken zijn dat zo dat vermeld staan met overname sport ........euro , en nog bij te betalen zoveel ...... euro. Maar das niet vermeld noch afgesproken.
De range rover Sport is al geen gewone uitvoering maar met veel extra's.

De bestuurder zei dat de werknemer mis was , maar das mijn zaak niet , uiteindelijk draait de zaakvoerder daar voor op en zal de verwittig aan zijn werknemer dienen te doen.

De wagen is niet ingeleverd, en wel de nummerplaat overdracht bij DIV.

Ondertussen mijn advocaat erop gezet en eisen tegen 11/8 wanneer ik ze mag afhalen en anders rechtbank kortgeding.

Terug naar “Consumenten Koop”