Auto (bijna) zonder papieren

PWberg
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto (bijna) zonder papieren

#1 , 22 jul 2020 11:58

Hallo. Ik ben voornemens een auto aan te schaffen en deze te restaureren. Het betreft een auto uit 1947 welke in 1975 in ingevoerd in Belgie. Echter, dit invoerbewijs is het enige wat er aan documentatie met de auto komt. Volgens de verkoper is dit voldoende om de auto in te schrijven, DIV is momenteel niet bereikbaar ivm vakantie.

Vraag is duidelijk, is dit inderdaad voldoende of heb ik nog aanvullende documentatie nodig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 22 jul 2020 18:28

Goed dat je checked. Zonder inschrijvingsbewijs weigert DIV de inschrijving. Er zijn een paar uitzonderingen zoals verkochte militaire voertuigen doch dan moet je bij aankoop specifieke attesten krijgen.

Voor oldtimers kan de vzw BFOV dit veelal oplossen (tegen betaling) :

https://www.bfov-fbva.be/nl/wetgeving-1 ... documenten

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 22 jul 2020 19:23

Dus als hij in België nooit ingeschreven was dan moet een buitenlands inschrijvingsbewijs meegeleverd worden.

Was die auto nooit ergens ingeschreven dan krijg j m normaliter niet ingeschreven want voor een eerste inschrijving moet je normaliter voldoen aan de huidige emissienormen ...

k Denk dat enkel BFOV (of fora die over dat merk & type discuteren) uitsluitsel kunnen geven. Doe dit zoals bfov adviseert vooraleer de restauratie aan te vatten.

Reclame

PWberg
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2020 09:38

Dank. Ook BFOV twijfelt of het een haalbare kaart gaat worden. Denk dus dat ik hem maar ga laten staan, hoe spijtig ook.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 24 jul 2020 07:56

Dank. Ook BFOV twijfelt of het een haalbare kaart gaat worden. Denk dus dat ik hem maar ga laten staan, hoe spijtig ook.
Omweg via inschrijving in buitenland kan soms een oplossing bieden
Niet alle landen zijn even weerbarstig als België
Als het écht de moeite is ...

Terug naar “Andere”