Schulden ouders

Anonimus
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Schulden ouders

#1 , 12 jul 2020 13:32

mijn schoonmoeder zorgt voor mijn schoonvader die volledig hulpbehoevend is. Mijn schoonmoeder heeft op facebroek een nieuwe "vriend" leren kennen uit Amerika die plots geld nodig had´ mijn schoonmoeder - er 100% van overtuigd dat dezevriend alle goede bedoelingen had is in de val getrapt - heeft zowat al hun centen aan deze "vriend" gegeven. Onlangs vroeg ze zelfs geld aan ons om haar vriend naar België te laten komen. Niets blijkt haar ervan te overtuigen dat ze met een oplichter te maken heeft. We vrezen dat ze binnenkort financieel volledig aan de grond zal zitten. Kunnen haar schulden op ons verhaald worden als zij niet meer kan betalen en hoe kunnen we dit vermijden? Mijn schoonvader is ondertussen totaal beslissingsonbekwaam en weet zelfs van wereld niet meer. Wat met de zorg voor hem als ze niks meer hebben? We moeten zelf nog een huis afbetalen en dit kunnen we er echt niet bij hebben....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 12 jul 2020 13:46

Is vader onder bewind geplaatst?
Is de rekening van ouders gemeenschappelijk? Welk huwelijkscontract?
Bewindvoerder kan nu ook die rekening controleren en dus gelden van vader al op andere rekening zetten.
U kan via vrederechter bewindvoerder zijn.

U kan wegens 'verspilling' ook moeder onder bewindvoerder laten plaatsen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”