Bromfiets takelkosten

FlorentyJill
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bromfiets takelkosten

#1 , 06 jul 2020 19:31

Hallo iedereen,

Tot een half jaar geleden had ik een bromfiets, tot dat deze gestolen werd.
Ik was toen aangesloten bij KBC verzekeringen en na het ontdekken van de diefstal, heb ik mijn verzekering stopgezet en aangifte gedaan bij de politie.

Dinsdag 30/6/2020 heeft Politie Mechelen mij opgebeld met het nieuws dat mijn bromfiets teruggevonden was en ik deze kon gaan halen bij de takeldienst in Brussel.
De volgende morgen heb ik direct naar de takeldienst gebeld, met de vraag in welke staat mijn bromfiets zich bevond en wat de kosten waren.
Zij vertelde me dat mijn bromfiets binnen werd gebracht op 27 mei en hadden me toen verteld dat er iets overeen gekomen kon worden wat betreft stal- en takelkosten.

Nadien heb ik gebeld met KBC, zij vertelde me dat - indien de dader ongekend is, de kosten voor mij zijn.
Diezelfde dag ben ik naar de takeldienst geweest, de bromfiets was in zo'n slechte staat dat ik hem daar heb achtergelaten. Toch heb ik takelkosten van €270 voor mijn rekening moeten nemen.

Klopt dit wel?
Moet de verzekering deze kosten niet betalen? Kan ik deze kosten nog terug vorderen bij KBC?

Alvast bedankt.

Jill

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 06 jul 2020 20:33

Had de verzekering u uitbetaald na de diefstal?

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 06 jul 2020 21:14

En, was er in uw polis dekking bij diefstal ?

Reclame

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 jul 2020 09:26

Jij had die verzekering toch stopgezet. Gebeurde de stopzetting voor of na het terugvinden van uw brommer? Het takelen van een wrak kost ook geld.

BloodNight
Berichten: 621

#5 , 07 jul 2020 11:24

De takelkosten zijn gerechtskosten lijkt mij... U bent geen opdrachtgever dus dient ook niet te betalen.

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 07 jul 2020 11:52

Lijkt me ook en indien diefstalverzekering was de bromfiets eigendom geworden van verzekering en dan hun probleem. Als er alleen sprake was van voertuigverzekering dan heeft de maatschappij er niets mee te maken zie dus @Bloodnight

Terug naar “Andere”