Een klacht indienen tegen incasso bureau

Emine
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Een klacht indienen tegen incasso bureau

#1 , 06 jul 2020 15:53

Beste, Onlangs heb ik mijn zus verloren. Ze heeft een dochter van 11 jaar wie ik voogd heb. Bij vrederechter heb ik een beslissing van wegwerpennalatingschap in de naam van mijn nicht. Door een schuldeiser( een incasso) ben ik telefonisch beledigde, geroepen en onder drukgezet. Ondanks ik de situatie uitgelegd had , is hij heel ruw , onbeleefd en bedriegend geweest. Ik voel me erg vernederd. Ik kan niet aanvaarden dat ik zo respectloos werd behandeld. Ik ben een alleenstaande moeder van drie kids en nu nog mijn wees nichtje bij. Ik heb geen mogelijkheid via een advocaat een klacht indienen. Maar ik wil het niet zo laten. Waar en hoe mak ik een klacht indienen tegen die persoon? Ik heb geen bewijs dat hij me beledigde en vloekte.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 06 jul 2020 16:03

Als u geen bewijs hebt, gaat een klacht indienen niets uithalen.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 06 jul 2020 17:33

Incassobureaus (en deurwaarders) zijn niet de meest lieve mensen die er zijn. Hun doel is incasseren en daarbij tasten ze de limieten af van wat kan in de hoop geld te zien. Dus traantjes drogen en voet bij stuk houden door niet te betalen als de erfenis verworpen werd. Gewoon inhaken en deur toedoen als ze niet welwillend zijn. Zonder vonnis kunnen ze niets vorderen. Idd best wel intimiderend.

Mooi dat je je nichtje een thuis biedt.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 06 jul 2020 18:42

Als u bewijzen hebt, kan u klacht neerleggen ...

U kan ook het incasso bureau aangetekend in gebreke stellen, met schrijven waarin u stelt dat u van hen niets meer wenst te vernemen aangaande schulden van uw zus (wegens verwerping erfenis)

U heeft de erfenis zelf toch ook verworpen hoop ik ?

U , en broers, zussen, hun kinderen, ouders, grootouders, ... worden erfgenamen, als uw nichtje verwerpt :!:

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 06 jul 2020 19:06

u mag ook de telefoongesprekken (en in persoon) opnemen zonder de toelating van de andere partij

dan heeft u wel de nodige bewijzen ;)

Franciscus
Berichten: 38595

#6 , 06 jul 2020 20:09

Indien effectief incasso wat hebben ze zo al gezegd of dreigen ze te doen.
Ook bij Fod economie kan u klacht indienen.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... echt_ADCB/

En via notaris iedereen de verwerping laten tekenen samen dan is het maar één kost.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”