Verkoper wil het pakketje niet komen ophalen

Ctx
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoper wil het pakketje niet komen ophalen

#1 , 01 jul 2020 17:56

Deze ochtend kreeg ik een pakketje toegestuurd. Maar dat was het verkeerde. Die had wel 10x de waarde van mijn eigen pakketje. Ik ben eerlijk en bel de verkoper. Zij zeggen, je moet het naar ons opsturen of we sturen een deurwaarder op je af. Ik zeg, het pakketje ligt hier, je kunt het altijd komen halen. Maar ze weigeren het te komen halen... Waarom moet ik moeite doen om hun fouten recht te zetten? Zijn zij niet verantwoordelijk voor hun eigen fouten? Wat als ik spullen naar mensen begin te sturen? mag ik dan ook een deurwaarder sturen als ze het niet terugsturen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 01 jul 2020 18:08

deurwaarder kan niks doen in deze zaak en is louter bluf van hun kant uit

verkoper is nog steeds verantwoordelijk om u het juist goed te bezorgen en om de terugzending in orde te maken.

dit kan via een koerier (DHL bijvoorbeeld) of ze kunnen het zelf komen halen.

stel hun via een aangetekend schrijven op de hoogte, vermeld dat u nog steeds op de juiste goederen wacht en als het de dure zending niet binnen de 14 dagen word opgehaald u stallingskosten zal aanrekenen;

Ctx
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jul 2020 18:12

Wow, super. Bedankt voor de informatie!

Reclame

Terug naar “Andere”