Co vergiftiging

Imperatrice
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Co vergiftiging

#1 , 30 jun 2020 12:17

Beste mensen,

Sinds begin november woon ik in mijn nieuwe appartement... Op papier was alles in orde tot ik problemen kreeg met mijn Atag ketel. Ik had vaak geen warm water... Tot er iemand in midden november langs kwam om mijn ketel te bekijken... Hij zag dat er geen expantievat aanwezig was etc tot hij zag dat de stop meetpunten van het concentrisch aansluitstuk ontbraken. Deze zijn heel erg belangrijk voor het vermijden van co vergiftiging... Ik had dagenlang symptomen maar ik kon er geen naam op plakken zoals hoofdpijn, misselijkheid etc... De technieker keek met fronsende wenkbrauwen naar mij en hij vroeg waar de dopjes waren van de aansluitstukken en ik keek vragend naar hem van wat bedoelt u? En hij legde alles uit... Hij zei dat het heel erg gevaarlijk was en dat het zelf dodelijk kon zijn... Sindsdien heb ik problemen met de bouwheer en de verkoper omwille van de ketel omdat het gewoon niet inorde is maar nu sinds gisteren weet ik dat mijn ketel zeker kapot is want een tweede technieker is langs geweest en hij ook bevestigde van de co vergiftiging en dat ik door puntje van de naald kroop. Is het best dat ik naar de advocaat stap? want uiteindelijk kon ik sterven door hun fout omdat het gebouw gerenoveerd is en eigenlijk helemaal inorde zou moeten zijn...

Alvast bedankt voor jullie tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 30 jun 2020 12:28

Is het nieuw, of gerenoveerd ?

Imperatrice
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jun 2020 13:33

Gerenoveerd

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 30 jun 2020 14:40

als die ketel NU nog niet gemaakt is, brandweer bellen (lokaal) vaststellingen laten doen en ketel laten afsluiten op bevel van de brandweer wegens verstikkingsgevaar door CO.

CO word niet voor niks de stille moordenaar genoemd

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 30 jun 2020 14:43

Ik stel me de vraag of in principe de onderhoudsmensen die zoiets vaststellen niet quasi verplicht zijn om de ketel en/of de gastoevoer minstens af te sluiten ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 30 jun 2020 15:57

Gerenoveerd
Gerenoveerd appartement koop je toch in de staat waarin het zich bevindt, en met alle gebreken die je kan zien :?:

Als je dood in je appartement lag, kwam men bij de installateur terecht.
Nu bij jou als eigenaar.

Je hoeft Brandweer niet te bellen, want die kosten zijn gegarandeerd voor jouw rekening.
Dat is iets dat je als huurder kan doen om een nalatige verhuurder tot ingrijpen te dwingen.

Dringend laten herstellen indien nog altijd niet gebeurd.
En goed ventileren terwijl je brander werkt tot het hersteld is.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 12 jul 2020 13:28

Nieuw of gerenoveerd er moet toch een verbrandingsattest zijn?

Terug naar “Kopen”