nutsvoorzieningen

peggydesmet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

nutsvoorzieningen

#1 , 30 jun 2020 08:57

Beste,

Wij hebben een woning laten bouwen door een bouwfirma en deze week kregen we de factuur in onze bus betreffende de aansluitingen van de nutsvoorzieningen e.d. Ze rekenen 10% bij op de prijs excl btw met vermelding "coördinatie"


Heb gebeld naar Fluvius en daar meldden ze me dat dit idd verboden is maar dat ze dat nergens staan hebben op hun site.

Heb gebeld naar Farys en daar zeiden ze me hetzelfde maar ook niet te vinden op site. Deze zeiden wel dat al de aansluitingen gebeuren aan 6% BTW en heb dat dan ook aan bouwfirma gemeld want zij hadden 21% doorgerekend. Dit gaat bouwfirma rechttrekken.

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er geen extra winst mocht genomen worden op aansluitingen voor nutsvoorzieningen maar vind dit niet direct terug.

Kan iemand mij het exacte antwoord via mail bezorgen aub?

Alvast bedankt,

De Smet Peggy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jun 2020 12:44

Dat is geen winst. De bouwfirma heeft waarschijnlijk de afspraken met die nutsmaatschappijen geregelde, en dat kost geld.

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 30 jun 2020 12:57

Ze rekenen niets aan voor de aansluitingswerken zelf. Dat zou verboden zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Kopen”