Teruggeven van gekregen goederen na relatiebreuk

Summervibe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Teruggeven van gekregen goederen na relatiebreuk

#1 , 29 jun 2020 16:10

Hallo, ik kom net uit een relatie waarin de man in kwestie zeer veel van zijn tijd heeft doorgebracht onder mijn dak. Hier werd geen vergoeding voor betaald maar ik heb wel Vb een terrastafel, tuinset etc. gekregen omdat ik die zaken niet had. Deze waren van hem, stonden bij hem thuis en hij heeft die zaken verhuisd naar mijn huis als cadeau. Hetzelfde geldt voor een fiets en een Vespa. Die laatste staat op zijn naam maar die heb ik ook zogezegd gekregen en daar heb ik mijn eigen motor voor verkocht. Uiteraard wil hij nu alles terug en is er zogenaamd nooit iets gegeven geweest. Wat kan ik doen om die zaken/cadeaus te behouden zonder hier juridisch mee in de problemen te komen?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 jun 2020 17:51

algemeen geldt: gegeven is gegeven

tenzij hij anders kan aantonen (facturen, mails, etc . . .) zijn de items uw bezit

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 29 jun 2020 17:53

Hier al eens lezen:
viewtopic.php?t=52095

Woont die persoon er nog?
Is die ooit ingeschreven geweest?
Heeft die ooit iets betaald als bezettingsvergoeding ( noem het geen huur)

Reclame

Summervibe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jun 2020 08:53

Hallo,
Hij woont hier niet meer, heeft zich nooit ingeschreven en heeft maandelijks niets betaald om hier te wonen.
Uiteraard heeft hij waarschijnlijk facturen of ander bewijs dat de spullen van hem zijn, want die komen ook van zijn appartement naar mijn huis en zijn dus niet onlangs aangekocht. Hij heeft me gezegd dat ik die mag houden maar nu we uit mekaar zijn, wil hij alles terug.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”