Ik zit in mijn opzegtermijn van 4 weken maar wil na 1 of 2 weken starten bij nieuwe werkgever

Jonhn93
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik zit in mijn opzegtermijn van 4 weken maar wil na 1 of 2 weken starten bij nieuwe werkgever

#1 , 23 jun 2020 20:49

Ik heb ontslag genomen en wil beginnen op een nieuwe job.
Ik heb een opzeg ondertekend (ze willen er niets van doen) van 4 weken maar ik wil er maar 2 of 1 presteren en beginnen bij mijn nieuwe job. Zij willen de verbrekingsvergoeding betalen. Hoeveel kost mij dit als ik 2 weken niet kom werken? Mijn brutoloon is belachelijk laag 2000 euro.

Kan ik zo maar niet meer komen opdagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 23 jun 2020 21:12

Dit is redelijk moeilijk zelf uit te rekenen door ons.

Deze vergoeding zal 1/26 van je totale jaarloon zijn (als je nog 2 weken komt werken).
Het volgende dien je in kaart te brengen:
Je brutomaandloon (niet je netto inderdaad)
Je 13e maand
Je enkel én dubbel vakantiegeld
En als nagel op de kop: je extra-legale voordelen (waarbij dit de moeilijkste is om al op voorhand te kunnen uitrekenen).

Als ik neem dat je jaarwedde uit 16 maandweddes zou bestaan (13e maand, enkelvoudig vakantiegeld is ook een maand, dubbel vakantiegeld is ook een maand, en dan de rest, dus ik schat zo'n 4 maanden bovenop de 12 maanden die een jaar telt), kom ik op een jaarloon van 32.000.
Hiervan 1/26 is dan 1230 euro.
Maar opnieuw: het is zeer moeilijk om hier dus een bedrag op te kleven door ons.

Reclame

Terug naar “Andere”