Geen Verklaring, na positieve alcohol controle

HannesV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen Verklaring, na positieve alcohol controle

#1 , 29 mei 2020 22:59

Hallo,

Half jaar gelden werd ik onderworpen aan een alcohol controle, ik tekende positief (1,6 promille) Ik heb de avond zelf geen verklaring moeten afleggen. Tijdens de controle heb ik beroep gedaan op mijn recht op een tegen expertise door een geneesheer te laten uitvoeren. In het politie verslag staat er dat de verklaring thuis wordt afgenomen. Intussen zijn we meer dan een halfjaar later, nog steeds is er niemand langsgekomen om mijn verklaring af te nemen. Ook heb ik nog niks ontvangen van met de resultaten van mijn tegen expertise. Is dit de normale gang van zaken , dat dit zolang duur na de feiten ? Wat raden jullie aan dat ik onderneem?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 29 mei 2020 23:44


Half jaar gelden werd ik onderworpen aan een alcohol controle, ik tekende positief (1,6 promille) Ik heb de avond zelf geen verklaring moeten afleggen.
Een verklaring in zwaar beschonken toestand is juridisch vrij nutteloos ...
Er is ook geen verklaring die de meting, en dus de inbreuk kan veranderen.
Tijdens de controle heb ik beroep gedaan op mijn recht op een tegen expertise door een geneesheer te laten uitvoeren.
Ook heb ik nog niks ontvangen van met de resultaten van mijn tegen expertise. Is dit de normale gang van zaken , dat dit zolang duur na de feiten ? Wat raden jullie aan dat ik onderneem?
De gerechtelijke molen werkt traag

Nog geen PV gekregen ? Da's wel lang.
Vooral niets doen in zo'n geval.

Parket en politie bepalen hier wat er gebeurt & wanneer
Je kan daar toch niets aan doen ... enkel eventueel slapende honden wakker maken.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”