Zoveelste geval van flater-flikken ...
GAS is altijd "leuk"
U kan zonder enig risico bezwaar indienen, binnen 30 dagen, en vervolgens kijken hoe het verder gaat
Wie heeft die borden dan geplaatst
Is het mogelijk een gewestweg ?
Of overgenomen gewestweg - en stedelijke politieverordening niet aangevuld ?
Dat er -bij weg onder bevoegdheid vd stad- geen beslissing is van GR of CBS om deze signalisatie in te voeren, is zeker een punt om op te nemen in uw verweer richting sanctionerend ambtenaar
Wat de borden betekenen is
Artikel 70. Verkeersborden betreffende het stilstaan en het parkeren
70.2.1. Verkeersborden voor parkeer- en stilstandverbod, verkeersborden voor beurtelings parkeren en verkeersborden die het parkeren toelaten of regelen.
3° Verkeersborden die het parkeren toelaten of regelen.
E9d. Parkeren uitsluitend voor autocars
a) Een opschrift kan aanduiden :
* de maximumduur van het toegelaten of voorbehouden parkeren.
* een parkeerbeperking.
Uitleg van de flikken klopt dus totaal niet ...
Wat er staat, is :
E9d : dat er (enkel) autocars mogen parkeren
[parkeertoelating voor, en beperkt tot, autocars]
1e onderbord: van maandag tot vrijdag, en van 7 tot 17 uur
[tijdsbeperking van die toelating: buiten die tijdspanne mag een autocar er dus niet parkeren, de tijdsbeperking heft de parkeertoelating dmv E9d buiten die momenten dus op, in tegenstelling tot wat politie beweert]
2e onderbord: Uitgezonderd schoolvakanties
[parkeerbeperking van die toelating (dus van de E9d): tijdens schoolvakanties mag er geen autocar parkeren ]
Theorie van de politie dat de E9d blijft gelden buiten de aangeduide tijdspannes, is fundamenteel verkeerd.
Bewijs uit het ongerijmde:
Indien de E9d inderdaad permanent zou blijven gelden, ook buiten de aangeduide tijdspannes, dan zouden autocars er ook permanent mogen parkeren
Dat is immers wat een E9d stelt ... en die geldt verder, volgens de politie dan toch.
In dat geval zou het zinloos zijn dat er tijdsbeperkingen en parkeerbeperkingen kunnen geplaatst worden onder een bord E9d , en bij uitbreiding onder alle parkeertoelatingen E9 en zelfs parkeerverboden E1 en E3, want de borden zouden gewoon permanent blijven gelden ...
Die politie-theorie klopt dus duidelijk niet.
De tijdsspanne onder een E9, beperkt de geldigheid van het verkeersteken tot de aangeduide periode.
De parkeerbeperking ("uitgezonderd ...") stelt dat de parkeertoelating E9 (eventueel beperkt tot een bepaalde voertuigcategorie, hier E9d) niet geldt tijdens de uitgezonderde periode.
Wat stelt dit over parkeren door andere voertuigen dan autocars ?
Dat die er niet mogen parkeren op de momenten dat de parkeertoelating beperkt tot autocars geldt.
Maar verder -in de periode dat de E9d opgeheven is- is er géén parkeerverbod voor andere voertuigen.
Buiten de uren en periode dat de E9d geldt, volgen zij de normale parkeerregels.
Zoals je zelf al opmerkt:
Een autoBUS (= ontworpen om ook staande passagiers te vervoeren) mag er nooit parkeren
In het ontwerp voor een "nieuwe wegcode" van Bellot krijgen gemeenten quasi vrijspel inzake parkeerreglementeringen
Als die ooit goedgekeurd wordt, gaat het hek helemaal van de dam zijn inzake wat men aan bepalingen onder parkeerborden hangt, en de interpretatie-problemen daarrond ...