Misbruik van mijn gegevens?

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Re: Misbruik van mijn gegevens?

#31 , 26 mei 2020 14:09

TS als het werkelijk deze firma is, kunt u weinig doen enkel melden aan FOD economie/consumentenzaken.

Maar zou het niet kunnen dat uw ouders of iemand uit directe kring op advertenties van die firma is ingegaan ( kan ook telefonisch gebeurd zijn; is een gekende tactiek bij dergelijke bedrijven ).

Laat zoals ook Inazuma denkt, de zaak over aan de tegenstrevers.
Nou ik durf het niet met zekerheid uit te sluiten, maar als zij het ontkennen en ik niks heb ondertekend of niks mee te maken heb, watdan? Waar loopt dit naar toe?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#32 , 26 mei 2020 14:12

Kennen jullie trouwens een advocaat die ervaring heeft in dit soort zaken en mij kan helpen? Ik zou graag aan aangetekend brief laten versturen door een advocaat.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#33 , 26 mei 2020 14:51

TS zie naast de reacties aan de linker zijde : jureca.be de eigenaars van dit forum

https://www.jureca.be/nl/home/

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#34 , 26 mei 2020 15:11

Nee geen eigen domeinnaam, is gewoon outlook..
Dan moet men toch op één of andere manier aan uw adres gekomen zijn ...
stel je maar is voor, dat ik dit negeer en zij op een dag voor de deur staan en dingen in beslag nemen.
Beslag vereist eerst een gerechtelijk vonnis
DWZ: eerst bewijzen dat de schuld bestaat, én dat jij de schuldenaar bent ...


Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#36 , 26 mei 2020 18:44

Super bedankt allen!

Zit alleen met een dilemma wat ik precies nou moet doen.

• Zelf nog is deze incassobureau sturen en vragen om met nog meer bewijzen te komen dan alleen maar een ‘gekoppeld email’

• Of ik stap zoals zij zelf in deze mail schreven naar de politie en laat ik een pv opmaken. (Wat gebeurd er met dit?)

• Of ik negeer alles..

Franciscus
Berichten: 38592

#37 , 26 mei 2020 20:02

Ga aangifte bij politie doen ... oplichting / misbruik van vertrouwen ... blijft voor u hetzelfde.
Vertel aan politie wat er chronologisch gebeurd is en maakt print-screens of druk alles af en voeg bij. Indien Laptop laat de politie ook de mails lezen op uw laptop... dan kunnen ze ook nog de gegevens van de verzender controleren bij mijn weten.

U kan dan per mail of anders met een Aangetekend Schrijven het PV- of meldingsnummer doorgeven aan het incassobureau

https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... g-door-een

https://economie.fgov.be/sites/default/ ... eraars.pdf

https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... nvordering

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#38 , 11 jun 2020 09:33

Update:

Ik ben deze week aangifte gaan doen bij de politie. Op basis van de informatie die ik ze gaf, mails uitgeprint etc, mails laten zien.

Vermoeden zij dat ik slachtoffer ben geweest van een ‘phising’ site, deze hebben dan mijn gegevens gebruikt voor andere doeleinden. Zij vonden het ook raar dat er geen contract noch andere dingen zijn opgemaakt geweest vooraleer het Admarkt zoekertjes accepteerde. En ook alleen dat mijn mailadres ‘gekoppeld’ is als facturatie-adres vonden zij sowieso al heel verdacht.

Diegene die hier achter zit, zal heel moeilijk te achterhalen zijn zei de politie helaas.. omdat het digitaal is, en vaak de sporen dood lopen. Wel konden ze niet zeggen wat er met deze schuld zal gebeuren.

Nu is mijn vraag, wat nu? Stel dat zij inderdaad de daders niet vinden, ga ik serieus hiervoor moeten opdraaien?

Incassobureau al PV nummer doorgestuurd, dit zou voldoende moeten zijn van de politie. Bleek niet zo te zijn, zij wouden hele document in PDF bestand. Ook gedaan, nu is het afwachten.

Ik ben simpelweg bang, dat zij dan de echte daders niet vinden, de kosten dan blijven oplopen en ik dan als zondebok hier zal voor moeten gaan opdraaien.. de politie zei dat dit uiteraard ook erin zit, maar niet bepaald eerlijk zou zijn.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#39 , 11 jun 2020 09:47

Ik ben simpelweg bang, dat zij dan de echte daders niet vinden, de kosten dan blijven oplopen en ik dan als zondebok hier zal voor moeten gaan opdraaien.. de politie zei dat dit uiteraard ook erin zit, maar niet bepaald eerlijk zou zijn.
Wie beweert dat je een schuld bij hen hebt, zal dat eerst zelf moeten bewijzen ...

Geen contract, niets ondertekend, ... enkel op basis van een "facturatie" email adres een rekening sturen :?:
Geen controlesysteem in gebruik hebben om misbruik tegen te gaan
Opslag, verwerking én doorgeven van persoonlijke gegevens in databank, zonder enige toelating .

Die "schuld"eiser gaat een post pakken voor de rechtbank :!:
En dat zullen ze daar ook wel weten ...

Eerljkeverkoper
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#40 , 11 jun 2020 09:56

Ik ben simpelweg bang, dat zij dan de echte daders niet vinden, de kosten dan blijven oplopen en ik dan als zondebok hier zal voor moeten gaan opdraaien.. de politie zei dat dit uiteraard ook erin zit, maar niet bepaald eerlijk zou zijn.
Wie beweert dat je een schuld bij hen hebt, zal dat eerst zelf moeten bewijzen ...

Geen contract, niets ondertekend, ... enkel op basis van een "facturatie" email adres een rekening sturen :?:
Geen controlesysteem in gebruik hebben om misbruik tegen te gaan
Opslag, verwerking én doorgeven van persoonlijke gegevens in databank, zonder enige toelating .

Die "schuld"eiser gaat een post pakken voor de rechtbank :!:
En dat zullen ze daar ook wel weten ...
Super bedankt voor uw reactie.

Zulke berichten geven mij meer hoop, ik hoop dat ik zonder kleerscheuren van deze zaak afkom.

Als deze zaak naar het parket gaat, zou ik dan een advocaat inschakelen of is dit niet nodig denkt u?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”