Voorshot huwelijk

joeri_v
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Voorshot huwelijk

#1 , 25 mei 2020 12:03

Het geplande huwelijk waar we al meer of een dik 2 jaar aan het plannen zijn geweest in juni 2020. Zal volledig moeten afgelast worden door de corona-crisis.

Doordat we intussen andere plannen hebben in de toekomst en geen nieuwe trouwdatum in het vooruitzicht hebben, is de trouw dan ook volledig afgelast.

Bij de zaal die wij hadden gereserveerd 2 jaar terug hebben wij een voorschot betaald van 1000€.
Na telefonisch contact willen ze geen voorschot terugbetalen en deze houden als waarborg indien je het feest verplaatst of een ander evenement organiseert.

Het vervoer waar we een voorshot hebben betaald om de datum vast te leggen (alles is gebeurt via mail) wil ons voorschot ook niet terug betalen.
Ook na contact op te nemen zegt de persoon hier geen problemen te zien dat hij als busvervoer mag rijden en ik de annulatie maak. Ik krijg ook de mogelijkheid deze te verplaatsen maar het voorschot weigert hij terug te geven.

De deur wordt dus letterlijk toegesmeten op onze neus.
Alle andere leveranciers hebben niet echt moeilijk gedaan op onze wens dus ik snap het ect
Zijn er stappen die wij kunnen ondernemen om toch ons voorschot terug te krijgen?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 25 mei 2020 12:33

U hebt geannuleerd. Dat kan, maar dan bent u uw voorschot kwijt.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

joeri_v
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mei 2020 12:44

U hebt geannuleerd. Dat kan, maar dan bent u uw voorschot kwijt.
Het is niet dat we dit willen, maar het huwelijk kan niet doorgaan door overmacht.
Daar hebben wij dus geen keuze deze af te lassen toch ?

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 25 mei 2020 13:14

Jullie hebben het afgelast. Ik zie nergens overmacht. 't Is misschien af, maar dat is géén overmacht.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 mei 2020 13:23

Het is niet dat we dit willen, maar het huwelijk kan niet doorgaan door overmacht.
Daar hebben wij dus geen keuze deze af te lassen toch ?
Dat staat toch nog niet vast :?:
Mogelijk mocht het huwelijk wél doorgaan, naargelang wanneer in juni het was gepland.

Doordat u zelf uw plannen verandert, en zelf opzegt, ipv de overmacht te laten gebeuren, is er geen overmacht meer en komt u de overeenkomst niet na .

Als u gewacht had tot er zekerheid was dat het feest wettelijk niet mocht doorgaan, had de zaalhouder etc moeten afbellen, was dat een heel andere situatie geweest.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 mei 2020 13:32

Waarom trouw afgelasten voor Corona ? Kan gewoon doorgaan, maar zonder uitgebreid feest.

Men kan na het opheffen van de maatregelen een feest plannen.
De feestzaalhouder is wel bereid het voorschot te laten dienen voor een verplaatsing van het feest. Dus
wat heeft het te maken met het huwelijk afgelasten ? Reactie van oude Belg volg ik.
Volgens uw topic voorschot ook geldig voor ander evenement. Misschien organiseren als een jeugdkamp ( max. 50 personen ).

https://www.thebrideside.be/post/update ... t-doorgaan

Waar een wil is, is een weg.

Terug naar “Andere”