Verkoop mini frigo

Nadr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop mini frigo

#1 , 24 mei 2020 11:19

Beste,
Ik heb op een facebookgroep een advertentie van een mini frigo gezet voor het bedrag van 40 euro. Iemand had interesse om deze te komen ophalen. Ik gaf aan in welk stad ik woonde en de persoon vroeg om op de parking van een winkel van deze stad af te spreken in plaats van bij mij. De persoon vroeg mij of hij mij kon vertrouwen dat het werkt en ik heb direct geantwoord van ja. Deze heeft altijd goed gewerkt en ik had deze nog uitgebreid getest een uur lang voor ik deze advertentie op internet heb gezet.
Eenmaal ter plekke zei hij dat hij dacht dat de frigo wit was op de foto. ( terwijl duidelijk vermeld stond dat deze grijs is). Maar ondanks dat wou hij die kopen en zij dat hij die wit ging verven. Bij de betaling gaf die aan niet naar de bank te zijn geweest. En stelde voor om ter plekke via overschrijving te betalen via een app op zijn gsm.
Ik voelde mij daar heel slecht bij en was bang dat ik het geld niet zou krijgen. Hij heeft het voor mij gedaan en ik zag dat het geld van zijn rekening was. De dag erna om 2u smorgens stuurt hij een bericht op messenger zeggende dat de frigo niet werkt en dat die er niet mee kan lachen.
Ik vind het heel vreemd, zelfs niet mogelijk omdat het zeer goed werkte en getest werd.
Ik heb deze ochtend een antwood gestuurd waarin ik vroeg of hij de stekker er goed had ingezet en ook goed in de frigo aangesloten was.
Ik wacht op het antwoord.
Zelf heb ik het geld op mijn tekening nog niet ontvangen omdat het weekend is. Ik ben ten eerste bang dat ik het geld nooit krijg en ten tweede bang dat de persoon mij vraagt om deze terug te betalen.
Dan krijg ik een niet werkende frigo die hij misschien kapot heeft gemaakt, (die wel heel goed werkte) ... ik vind dit verhaal vreemd want ik weet dat die heel goed werkte.
Wat moet ik doen? Dit is zo stressvol!
Ik zal zeker afwachten en zien of het bedrag maandag of dinsdag verschijnt. Maar zelfs dan, wil ik het geld niet teruggeven omdat de koelkast perfect werkte.
Bedankt voor uw antwoord
Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2020 11:25

Veel oplichters gebruiken een valse app. Alles lijkt echt, ze tonen je ook alles maar het is gewoon fake. En met een flitsoverschrijving staat het gelijk op je rekening. Ik zeg niet dat het een valse app is, met doet dit gewoonlijk voor veel duurdere zaken, maar het kan wel zijn.

De MO is wel die van oplichters.

jef007
Berichten: 1683

#3 , 24 mei 2020 12:30

je bent erin getuind!

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 24 mei 2020 22:38

Voor de volgende keer: altijd betalingen ontvangen via een app zoals Payconiq, dan ben je zeker, en hoef je ook je rekeningnummer niet te delen.

Nu is het afwachten.
Krijg je niets: leergeld betaald voor de volgende keer dat je iets zou verkopen.
Krijg je wel je geld: hoofdstuk afgesloten.

Ivm dat de frigo het zogezegd niet zou doen: niets van aantrekken. Jij bent particulier en dient geen garantie te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”