Afdwingen overeenkomst overdracht van aandelen

sb1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afdwingen overeenkomst overdracht van aandelen

#1 , 18 mei 2020 09:31

Hallo,

een korte situatieschets. M'n partner en ik hebben destijds, in 2018, een onderlinge overeenkomst ondertekend dat hij 40% van zijn aandelen van zijn bvba (waarvan ik reeds 10% had) aan mij zou overdragen. De intentie was eigenlijk om al onze bezittingen 50-50 op papier te zetten. Ik had immers een erfenis in ons huis gestoken en hij kocht een deel van onze gezinswoning met de bvba. Goede intenties, we delen in alles de koek in twee waar we beide hard voor werkten.
Door moeilijke omstandigheden is er nu een einde gekomen aan onze relatie en wat blijkt, die overdracht van aandelen is nooit in orde gebracht. Ik bezit nog maar steeds de oorspronkelijke 10%. Hij zei destijds dat alles geregeld was, en ik geloofde dat uiteraard. Ik had geen enige aanleiding om mijn partner hierover te wantrouwen.
Nu wil hij me uitkopen uit de woning en de bvba, maar op basis van die 10%. Niet die 50% die we waren overeen gekomen. Het geld van mijn erfenis dat in het huis steekt, ben ik kwijt omdat we wettelijk samenwonend waren en er geen schuldbekentenis is . Dat hoefde toen voor mij ook niet omdat we die 50-50 regel in acht hadden. Hij verdiende immers wat meer omdat ik de zorg van de kinderen op mij nam en 4/5 werkte.

Kan ik nog iets met die overeenkomst van 2018? In de overeenkomst stond dat hij 6 maanden tijd had om dat in orde te brengen. Is het dan verjaard of verlopen? Hoe kan ik hem alsnog houden aan onze gemaakte afspraken?
M'n expartner ontkent nu dat hij dat document ooit ondertekend heeft en beschuldigd mij van schriftvervalsing. Kan hij dit document gewoon ontkennen? Heb ook nog een sms conversatie gevonden van 2018 waarin onze overeenkomst beschreven staat, nl dat ik in totaal 50% van de aandelen zou krijgen.

alvast dank voor enige toelichting of informatie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2020 12:54

Daar zal je mee naar een advocaat moeten gaan, normaal bij verkoop van aandelen, moeten beide partijen tekenen in het aandelen boek + de eventuele geldstortingsbewijs van bank of post .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”