strafrechtelijke klacht

Murphy1964
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

strafrechtelijke klacht

#1 , 05 apr 2020 13:12

Indien ik bij de politie een klacht neerleg,poging tot fraude misbruikt van documenten, is het mogelijk dat ik erop aandring, wegens de zwaarte van het dossier, dat ik gehoord word door de procureur/parket/onderzoeksrechter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 05 apr 2020 13:33

U kan dat vragen in uw verhoor. Als iedereen zomaar kan eisen dat hij de procureur wil spreken omdat hij van mening is "want mijn dossier is toch o zo zwaarwichtig" dan krijgen die mannen al helemaal niets gedaan. Hiermee wil ik de ernst van u dossier niet in twijfel trekken maar louter een beeld scheppen.

Waarom zou het nodig zijn om de procureur te zien? Wat kan u niet in het verhoor van de politie laten akteren? U kan eventueel een brief typen en die door de politie aan het dossier laten toevoegen.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 05 apr 2020 17:13

Of een brief rechtstreeks naar Procureur des Konings te sturen.
Bij onderzoeksrechter ligt dat anders dan start u ineens een gerechtelijke procedure door u burgerlijke partij te stellen en dient hiervoor een borgsom te betalen. Indien er een gerechtsdeskundige moet aangesteld worden zal u ook die zijn voorschot moeten betalen.

Via parket kan u vragen een aantal specifieke vragen te stellen waar u (en PdK ) een antwoord op verlangen.
Parket kan dan ook een kantschrift sturen naar politie waar moeder en kinderen wonen waarin staat dat documenten X -Y en Z per onmiddellijk dienen voorgelegd te worden.

Reclame

Murphy1964
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 apr 2020 22:00

Bedankt voor de melding Franciscus, een borgsom betalen voor onderzoeksrechter, enig idee over welk bedrag we hier spreken?


Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”