lekken in nieuwbouwapprtement

U058727
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

lekken in nieuwbouwapprtement

#1 , 02 apr 2020 09:54

In 2015 heb ik een nieuw appartement gekocht op tweede verdieping blok van 3 verdiepingen .Ik krijg op regelmatige basis water binnen via terrassen dakappartement nl in mijn kamer via dakterras achergevel,in mijn living via dakterras aan voorgevel dakappartement.De afvoeren van dakterrassen voldoen niet om de massa's water tijdig af te voeren waardoor er vijvers ontstaan op dakterrassen.Het dakappartement heeft ramen en schuiframen dat tot tegen
afgewerkt vloer dakterras komen en de beschermingslaag onder blauwe steen zijn niet voldoende hoog afgewerkt tot tegen blauwe steen zodanig dat wanneer vijver op een zeker peil komt al het water tussen de opstaande beschermingslaag en onderkant vrije baan heeft naar bovenkant betonnen gewelf
waardoor hele betonnen dal kletsnat wordt met als gevolg schade aan plafonds in app.op 2de verdieping en betonrot,ook bewapeningsijzer begint te roesten
waardoor stukken beton afscheuren en de stabiliteit in gevaar komt van het gebouw.Kan ik kostprijs appartement terugvorderen van bouwheren aangezien de
vervolgschade nog serieus kan uitbreiden en binnen 5 jaar is de 10 jarige aansprakelijkheid ten einde.Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 02 apr 2020 15:02

Heeft u -alleen of met de mede-eigenaars- de bouwheer ooit al aangetekend in gebreke gesteld en de kans gegeven de tekortkomingen te herstellen ?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 apr 2020 15:37

Er eerst 5 jaar wonen en dan de kostprijs terugvorderen? dat zou waarschijnlijk een primeur zijn. Je hebt wel recht op het wegnemen van de oorzaak, en een degelijke herstelling van de schade, eventueel een minigenot als het voor een rechtbank komt..
Schakel uw eigen verzekering in. Je betaald ervoor.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”