samenwonen op twee adressen tijdens Corona

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

samenwonen op twee adressen tijdens Corona

#1 , 02 apr 2020 05:15

Mijn vriendin verblijft in mijn appartement in de week dat haar kids er niet zijn, en mijn kids een paar dagen (weekend).
De week dat haar kids er zijn verblijven we in haar woning.
Binnen korte tijd gaan we samen wonen in haar woning, verhuizen tijdens Corona mag.
De kids zullen dan soms ook samen zijn wegens wijziging verblijfsregeling.
Haar kids zijn bij haar gedomicilieerd en de mijne bij mij.
Wat mag en wat mag niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 02 apr 2020 14:50

Wat mag en wat mag niet?
Dat is een probleem:

MB 20 maart 2020

Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven.


Thuis is niet waar uw corona staat, maar eigenlijk waar u gedomicilieerd bent (en wat men beter dan ook zo in dat MB geschreven had)


Jullie kunnen dus continu in problemen komen bij controle ... er is altijd iemand niet op zijn domicilie, of daarvan/daarnaar onderweg

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2020 18:36

We zouden dit weekend gaan samenwonen, het huurcontract is zo goed als ten einde. Dus zijn we binnen een paar dagen toch in orde? Ik ga de verhuis via e-mail melden, is het dan vanaf controle wijkagent dat het in orde is? met terugwerkende kracht? of hoe zit dat?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 02 apr 2020 19:41

Dan maakt u het terug in orde ...

Kijk op website gemeente hoe ze willen dat je een adreswijziging tegenwoordig doorgeeft
Hier is dat via een invulformulier, waardoor het ineens bij juiste dienst terechtkomt ...

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”