Motorlawaai buren

Dex13
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Motorlawaai buren

#1 , 31 mar 2020 18:57

Sinds enkele weken wordt er in de tuin van buren in een omliggende straat constant met een motor (type mtx denk ik) rond gecrost. Dat is op een kleine oppervlakte dat er rondjes gereden wordt, dat is dus constant gas geven en lossen. Tot binnen in huis is dat een zenuwtergend geluid. Elke dag en enkele uren per dag. Mijn vraag is of dat zomaar mag. Het is hier woongebied. Ik weet van 2 buren die reeds gaan klagen zijn. De ene kreeg als antwoord dat ze tot 22 uur lawaai mogen maken, tegen de andere werd gezegd dat ze zouden stoppen, helaas. Die buren zijn echter niet happig om de politie in te schakelen en ikzelf vraag me ook af of dit nut heeft.
Ik heb al opzoekingen gedaan op internet en vind enkel artikels van Nederland waarin duidelijk gemaakt wordt dat crossen op een privé/particulier niet toegelaten is vanwege de geluidsoverlast.
Heeft iemand raad ?
Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12843

#2 , 31 mar 2020 19:02

Politie kan hier zeker helpen. Allereerst om te bemiddelen, indien nodig ook om te verbaliseren.

Dex13
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 apr 2020 07:52

Beste LeenW, ik vrees dat dit inderdaad de enige oplossing zal zijn. Bedankt voor je reactie !

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 03 apr 2020 20:44

Klopt dat verhaal van 22 uur is een verhaaltje elke vorm van overlast kan op elk moment vastgesteld en geverbaliseerd worden.
Leeftijd van bestuurder heeft geen invloed want is op privaat terrein maar dat is ook alles.
Lees zeker het gemeentereglement maar eens na of bel met de Lokale politiezone.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 04 apr 2020 13:12

Kan ook nog wat milieu-inbreuken opleveren, motorcrossen in woongebied ipv op daarvoor toegelaten terrein

Dex13
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 apr 2020 15:41

Besten,
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb ondertussen het artikel in de GAS Codex gevonden waarin staat dat dit verboden is op minder dan 300 meter van woonwijken, woonkernen of bewoonde huizen.
Helaas toch 2 keer de politie moeten sturen.
Ondertussen is het wel gestopt.
Mvg,

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”