Interimer tijdens Corona

JaHe
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Ja

Interimer tijdens Corona

#1 , 31 mar 2020 02:08

Ik werk al ruim anderhalf jaar voor een bedrijf (horecasector) waar ik, via interim contracten, deeltijds werk als bedrijfsgids. Door het Covid-19 virus zijn alle rondleidingen sinds begin maart geschrapt en kan ik dus niet worden ingezet.
Ik heb er een vast arbeidscontract maar werk (via interim) met 'weekcontracten' die per dag worden opgesteld & geschorst (dit i.v.m. mijn andere collega's die als zefstandige factureren) Op deze manier worden later dan de gepresteerde uren (per dag) doorgegeven en wordt ik uitbetaald.
Het probleem is dus wel dat ik geen vast maandelijks inkomen heb en er technisch gezien geen anciënniteit heb opgebouwd (wegens de telkens geschorste arbeidscontracten)...
Kan iemand mij uitleggen of ik nog steeds in aanmerking kom om technisch/economisch werkloos gesteld te worden?

Extra info
- ik werk ook nog 3d/week als administratief bediende waar ik nu telewerk en dus gelukkig niet technisch werkloos ben
-ik heb al contact proberen opnemen met mijn interimkantoor maar daar lijken ze onbereikbaar, zowel via mail als telefonisch

ALVAST BEDANKT VOOR ALLE HULP!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding