Privaat ziekte verzekerd in Duitsland toch RSZ moeten betalen op mijn Extra Legal Pensioen in Belgie

henalfpat
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Privaat ziekte verzekerd in Duitsland toch RSZ moeten betalen op mijn Extra Legal Pensioen in Belgie

#1 , 30 mar 2020 20:42

Hallo,

Ik ben belg en meerdere jaren gewerkt in Belgie in een firma incl. extra legaal pensioen , in Juli ben ik 65 jaar en heb gevraagd het extra legaal pensioen te aktiveren.Sedert meerdere jaren werk ik in Duitsland , heb een private ziekteverzekering en betaal bedrijfsvoorheffing in Duitsland.

Ik heb het volgende antwoordt bekomen van de Federale Pensioendienst :

Het zieketeverzekeringsattest is mijn inziens een private verzekering ( Duitsland ) en niet een wettelijke ziekteverzekering.

Om recht te hebben op vrijstelling van de sociale inhoudingen, dient u ten laste te zijn van de Duitse wettelijke ziekteverzekerig.

Is dit juridisch in orde ? wanneer ja heb ik dan alle voordelen van de sociale zekerheid in Belgie ?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2020 22:16

De eerste belangrijke vraag is waar woont u? De tweede vraag geniet u een pensioen ten laste van België? En dan de allerbelangrijkste vraag, werkt u nog en in welk land?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”